חדשות בארץ

בעקבות טרור הבלונים: ישראל הפסיקה את העברת הדלקים לתחנת הכוח בעזה

לאחר יום רווי בהצתות, שנגרמו כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטחי העוטף, הודיעה ישראל על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועה, וזאת עד להודעה חדשה

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה הבוקר (שלישי) על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, וזאת עד להודעה חדשה. ההחלטה באה בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה.

על פי נתוני שירותי הכבאות וההצלה, ברחבי העוטף פרצו אתמול 13 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בגזרת המועצה האזורית אשכול פרצו 5 שריפות, ובמועצה האזורית שער הנגב טיפלו כוחות הכיבוי ב- 3 שריפות. 5 שריפות נוספות פרצו במועצה האזורית שדות נגב, והן כילו כ- 220 דונם. על רוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות, פרט לשריפות גדולות ביער עלומים וליד מאגר המים בניר עם, שכיבוין הצריך מאמץ וזמן רב יותר.

אחד מבלוני התבערה נחת בגן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים, האירוע החמור התרחש מספר דקות לאחר שהילדים עזבו את הגן. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, מתח ביקורת חריפה על הממשלה ודרש ממנה לפעול לפני שייגרם אסון בנפש. "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. טרור בלוני התבערה חייב להיפסק. קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

טרור הבלונים והשריפות הגיע גם לאנדרטות זיכרון בעוטף, אחת מהן בבאר מרווה. שריפה נוספת פרצה במצפור אסף סיבוני, שהוקם לזכרו של תושב ניר עם שנפל באסון המסוקים. למצפור נגרם נזק כבד. אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר בתגובה כי "טרור השריפות אינו יכול להימשך. לא נתרגל לכך ולא נקבל זאת כשגרת חיינו".

שריפה ביער בארי, אתמול (צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)

תגיות:עוטף עזהרצועת עזהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה