חדשות בארץ

בלון תבערה בגן הילדים: טרור ההצתות עולה מדרגה

על רקע הגדלת מרחב הדיג ברצועה והכנסת מיליוני דולרים לרצועת עזה, הטרור מעזה נמשך כרגיל. רק בחסדי שמיים, בלון תבערה שנחת בגן ילדים לא גרם לנזקים. במקביל, נשרפו שתי אנדרטות בדרום

נערים פלסטינים מכינים בלוני תבערה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)נערים פלסטינים מכינים בלוני תבערה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אא

למרות ההקלות וההטבות לרצועת עזה, טרור בלוני התבערה נמשך, ורק מהבוקר (שני) פרצו לפחות 8 שרפות בשטחי עוטף עזה. אחד מהבלונים נחת בתוך גן ילדים, שבסדי שמיים היה ריק מאדם. בשרפות אחרות, נגרם נזק לשתי אנדרטות בדרום.

בשני מוקדים נוספים שפרצו בשטחיים פתוחים, כוחות ההצלה השיגו עליהן שליטה במהירות ולא נגרם נזק רב. כן גם בשרפה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, אשר כובתה במהירות יחסית.

בשבוע שעבר, לאחר עיכוב של כמה ימים, החלה חלוקת המענק הקטארי בסך 15 מיליון דולר לעשרות אלפי משפחות נזקקות ברצועת עזה. במקביל, בחמאס הודיעו כי החלו בהסדרה עם ישראל, לפיה ישופרו תשתיות המים ותחום החשמל ברצועה, ושורת נושאי ליבה. אלא, שנראה שארגוני הטרור העזתיים מתעלמים מכך וממשיכים בטרור הבלונים.

בעקבות השרפות היום, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, תקף בחריפות את מדיניות הממשלה, ואמר: "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. כל יום יש שריפות בעוטף ואין שום תגובה הולמת מצד ישראל . החקלאים שלנו מתוסכלים והילדים שלנו גדלים לנוף של שריפות ולריח של עשן. טרור בלוני התבערה חייב להיפסק".

עידאן הוסיף: "אני דורש מהממשלה לפעול באופן מיידי לפני שייקרה אסון חס וחלילה .בלון התבערה שנפל היום בגן הילדים במועצה יכול היה לגרום לאסון אם היה נוחת כמה דקות מוקדם יותר. קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

האנדרטות שנפגעו הן בבאר מרווה, והמצפור בקיבוץ ניר-עם על שם החייל אסף סיבוני ז"ל שנהרג באסון המסוקים. בשרפה בניר-עם נגרם נזק קל לאתר הזיכרון.

דפנה סיבוני, אחותו של אסף ז"ל תיארה את התחושות בעקבות שרפת האנדרטה לזכר אחיה: "מדהים שהאש דילגה על החליל ולא שרפה אותו", סיפרה ל-ynet. "זה מאוד לא נעים לראות את זה. בהתחלה נורא נבהלנו ומיהרנו למקום. אלו היו דקות מאוד קשות. אבל חזרה לנו הנשימה כאשר גילינו שהנזק ממש קל".

בסוף השבוע האשים מנהיג חמאס ברצועה, איסמעיל הנייה, את ישראל בהטלת המגבלות על הכנסת הכספים לעזה, והזהיר כי ההבנות מולה בסכנה. "ההבנות נכנסו לריבוע מסוכן בשל האטת קצב היישום על ידי הכיבוש", טען הנייה. "עד עכשיו ישראל לא אפשרה תנועה חופשית במעברים, סוחטת אותנו לגבי שטח הדיג, מעכבת את פרויקט החשמל, פרויקט ההעסקה ובניית אזורי התעשייה, ומטילה מגבלות קשות על הכנסת הכספים לעזה".

"עשינו מאמצים בכל החזיתות כדי לשבור את המצור", אמר הנייה, "עד שהגענו להבנות בחסות מצרית, בינלאומית וקטארית - אך לצערנו עד כה האזרח הפלסטיני לא קטף את פירות ההבנות".

דבריו הגיעו לאחר שיומיים קודם לכן, לאחר סגר ימי שנמשך 6 ימים, ישראל הגדילה את מרחב הדיג מול חופי רצועת עזה לטווח של 10 מייל, זאת בעקבות השקט היחסי באזור. שבוע קודם לכן הודיעה ישראל על צמצום מרחב הדיג בשל הפרחת בלוני תבערה ונפץ לשטח ישראל.

תגיות:עזהבלוני תבערהחמאסגן ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה