חדשות בארץ

הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי בתקציב

שרי הממשלה אישרו ברוב קולות את הקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרדיהם בסך 1.234 מיליארד שקלים. הקיצוץ נועד לממן פרויקט ביטחוני, לסבסד את פרויקט הצהרונים בשנת הלימודים הבאה ולסייע לנפגעי השריפה במבוא מודיעים. השרים גלעד ארדן וחיים כץ התנגדו לקיצוץ

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, היום בישיבת הממשלה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, היום בישיבת הממשלה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שרי הממשלה אישרו היום (שני) ברוב קולות את ההצעה שהגיש משרד האוצר לביצוע קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ושר הרווחה חיים כץ הצביעו נגד הקיצוץ בטענה כי הוא יפגע בצורה קשה בפעילות משרדיהם.

הקיצוץ הרוחבי בסך 1.234 מיליארד שקלים נועד לממן פרויקט ביטחוני, להמשיך את פרויקט הצהרונים בשנת הלימודים הבאה ולסייע לנפגעי השריפה הגדולה ביישוב מבוא מודיעים. כל זאת מבלי להגדיל את הגירעון בתקציב.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מעבירים שורה של החלטות תקציביות. ההחלטה התקציבית החשובה ביותר היא קודם כל כ- 800 מיליון שקל להמשך פרויקט ביטחוני חשוב מאין כמוהו, שאסור לנו לעצור אותו. בנוסף, אנחנו מעבירים 350 מיליון שקלים כדי שפרויקט הצהרונים לא ייעצר. זה משרת הורים רבים בישראל ומאפשר לנו את תחילת שנת הלימודים. בנוסף לכך, אנחנו מעבירים גם סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים לטובת אותם אנשים שהבתים שלהם עלו באש. זו חובתה של הממשלה לעשות זאת".

נתניהו הוסיף כי הקיצוץ נדרש מפני שאי אפשר להגדיל עוד יותר את הגירעון: "קיצוצים זה דבר קשה. לקחת ממשרדי הממשלה זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה, גם אני לא רוצה לעשות את זה. אני מבין גם את השרים שבמשרדיהם נעשים הקיצוצים. זה קשה מאוד לכל אחד מאיתנו, אבל עם זאת, זה מה שנדרש. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לדאוג לסדר עדיפויות – אלה צרכים שאנחנו שמים כרגע לפני צרכים אחרים. כדי לעמוד בזה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות. זאת מנהיגות. בזה נמדדת מנהיגות, ובזה נמדדת גם אחריות".

שר האוצר משה כחלון אמר בישיבה כי "בשנים האחרונות תקציבי משרדי הממשלה גדלו משמעותית. הכלכלה חזקה בזכות מדיניות אחראית שניהלנו בשנים האחרונות, תוך שמירה על הכללים הפיסקליים. מדינת ישראל היא חלק משוק גלובלי, וישנה האטה בשוק הגלובלי שהביאה לירידה בהכנסות המדינה ומחייבת אותנו לבצע התאמות". הוא ציין כי העובדה שישראל נמצאת בתקופת הבחירות מגבילה את היכולת לבצע תוכנית כלכלית מלאה לטיפול בגירעון, וכי בשלב זה יש לגלות אחריות ולאשר את הצעדים שהחוק מאפשר.

השרים ארדן וכץ, שהצביעו כאמור נגד הקיצוץ, מתחו ביקורת חריפה על הפגיעה בתקציבי משרדיהם. ארדן הבהיר לפני הישיבה כי אם הקיצוץ יאושר, הוא ייאלץ להפסיק את כל הפרויקטים המרכזיים של משרדו, ובהם התוכנית לחיזוק האכיפה בחברה הערבית, הקמתן של תחנות משטרה ביישובים הערבים ויישום התוכנית לחיזוק בטחון ירושלים. כץ טען כי "הקיצוץ במשרד הרווחה הוא בלי שום פרופורציה לכל משרד אחר, הם רוצים להחזיר את המשרד ארבע שנים אחורה. מקצצים לנו הרבה מעבר למה שעושים במשרדים אחרים". סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הביע אף הוא התנגדות לקיצוץ בתקציב משרדו.

תגיות:גירעוןקיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה