לאישה

מפתיע: המעצבות שעזבו מותגים חילוניים לטובת ייצור בגדי צניעות

יותר ויותר מעצבות חילוניות שעוברות לייצר בגדים צנועים, מדווחים על ברכה מסוג אחר בעסקים. "כל החברות שלי שמעצבות לחילוניות - פשוט סגרו את המותג", אומרת אחת מהן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איך מגיעה בעלים של מותג אופנה חילוני לגמרי - לייצור אינטנסיבי של בגדים צנועים?

גם בת אל גיורא כלל לא יכולה להסביר איך המותג שלה, 'פייגה', הצליח למכור תוך שנתיים תמימות למעלה מ-15 אלף שמלות. משראתה כך, החליטה להתמסר לחלוטין לעיצוב בגדי צניעות - ותוך כדי כך פרשה מעבודה בשבת. "עשיתי לכל העיצובים שלי התאמות לאורכים המתאימים, השרוול התארך ל-42 ס"מ והלקוחות מחסלות את הסחורה בירידים", היא אומרת בראיון ל'גלובס', ומוסיפה: "המעבר לדתיות התחיל בתור מהלך עסקי, אבל זה התחבר לי מאוד נעים. הפסקתי לעבוד בשבת, שזה מבורך".

לדבריה, מאז שויתרה על המותג החילוני ועברה לייצר בגדים צנועים בלבד - היא זוכה לברכה יוצאת דופן בעסקים, בהשוואה לשאר חברותיה המעצבות. "כל החברות שלי שמעצבות לחילוניות - פשוט סגרו את המותג. דתיות קונות יותר פשוט כי יש להן אירוע כל שבת".

ומסתבר שגיורא היא לא היחידה שנהנית מהמעבר בין המותגים. יותר ויותר מעצבות חילוניות שעוברות לייצר בגדים צנועים, מדווחים על ברכה מסוג אחר בעסקים.

"הלקוחות הדתיות שונות מהלקוחות החילוניות בזה שהן קונות יותר, לפני החגים למשל", מסבירה גם המעצבת לינדה ברדוגו. לדבריה, בעוד שחילונית ממוצעת מזמינה בגדים זולים בעלי אקספרס, דתיות לרוב לא יכולות לעשות כן בשל התוספות והתיקונים הנדרשים בבגדים על פי ההלכה.

לפני חודשים אחדים רקחה הרשת כמרקחה סביב כיסוי הראש של לינור אברג'יל, אך שותפתה לעסק במותג בגדי הצניעות LYA טוענת כי ההתייחסות המעליבה הזו כלפי סממנים דתיים, היא דבר שרואים רק בארץ. "כשאני מסתובבת בחו"ל עם כיסוי ראש עוצרים אותי ברחוב ואומרים לי 'איזה כובע מגניב'".

"יש נשים שמספרות שיש להן ארונות שלמים שלא נסגרים מרוב מטפחות. כל יום הן שמות אחרת", מספרת סהר שטרית, חילונית שעומדת בראש מותג לכיסויי ראש. "אני חילונית ואני גם מתה על זה בתור אקססוריז. יש חילוניות שהולכות עם כיסויי ראש, אבל לא בסדר גודל משמעותי. השוק של כיסויי הראש הוא מאוד תחרותי, וכל אחת מביאה את הטעם והסגנון שלה", היא מסכמת.

תגיות:צניעותבגדיםמעצבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה