חוה שמילוביץ'

תפילה מיוחדת ליום הנישואין שלכם

אנא עזור לי להאמין שאם זיווגת אותנו יחד - אנו מסוגלים לספק אחד לשני את הצרכים העמוקים ביותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום יום הנישואין ה-_ שלנו. בתאריך זה בדיוק עמדתי מתחת לחופה והתקדשתי לבעלי בלבד!

כמה חוויות כבר עברנו יחד, כמה לימודים נתת לי ללמוד דרך מערכת היחסים הזו!

עזור לי לחזק, עם כל שנה שעוברת, את הקשר ביני ובין בעלי. עזור לי להאמין בכל זמן שהוא הנשמה המשלימה שלי והוא בן-הזוג שנתת לי משמיים, ולכן אם "מהשם אישה לאיש", אם הוא ממך - הוא הטוב ביותר עבורי!

אנא עזור לי לזכור זאת גם כשקשה... וגם כשקל וטוב, הרי הוא ממך, והוא המתנה שנתת לי.

זהו יום של התבוננות וחשבון נפש - האם באמת הקמנו בית יהודי כשר? האם הגענו לפחות לחלק מייעדנו כאיש ואישה? האם  השכינה בינינו? האם אני יכולה להרגיש משוחררת איתו? האם הוא מבין אותי? האם אחרי כל הזמן הזה אני עדיין מכבדת ומעריכה אותו? האם אני נוכחת כאשה במלוא מובן המילה?

כמה קשה המלאכה הזו של חיבור בין הפכים. כמה קשה המלאכה הזו של חיבור בין שני בתים ורקעים שונים. כמה קשה החיבור בין שני רצונות אחרים לפעמים. כמה קשה לפעמים לצאת מתפיסת העולם שלי ולחוות את העולם מזווית אחרת לגמרי... כמה קשה המלאכה הזו של חיבור, כאשר רואים אנו אחד את השני יום יום, וכל החסרונות שהיו מוחבאים - עולים ומתגלים מול עיננו המשתאות... כמה קשה החיבור על כל רבדיו.

מזווג הזיווגים, רק לך יש החומר המקשר, החומר המאחד. אבא רחמן, רק אתה יכול לקשר ביננו באמת. רק התורה יש לה הכוח לאחד באמת ביננו, שאכן נהיה אחד ולא שניים, כי בפנימיות לבבנו בודאי שרוצים אנו להיות אחד.

עזור לנו ביום זה לאחד בין רצוננו ולחזק את הרצונות הטובים,  ולהיזכר ולחדש את הרצונות שהיו לנו בתחילת נישואינו.

עזור לי לחדש את רצונותי בתור אישה לבעלה בתחילת הנישואים, כאשר הכל היה חדש ועדיין בלי הרבה קשיים. עזור לי להסיר את המחסומים והרגשות השליליים, ולהתחיל מהתחלה...

אבא, המחדש בטובו מעשה בראשית, הכנס לתוכי את ההתחדשות, שנהיה מוכנים להשליך את כל העבר ולהתחיל מהתחלה, ועכשיו מודעים אנו יותר לצרכים האחד של השני...

אנא עזור לי להאמין שאם זיווגת אותנו יחד - אנו מסוגלים לספק אחד לשני את הצרכים העמוקים ביותר.

עזור לי להתחבר מחדש למהותי כאשה - ככלי קיבול, כנקב (לשון נקבה), להיות מוכנה לקבל ממנו. לקבל ממנו דעת ,לקבל ממנו את השקפת עולמו, את דעותיו, את תשוקותיו, את אהבתו, בצורה בה הוא יודע לתת אותה.

עזור לי לתת לו את הרגשת החשיבות, שמזינה אותו בכל עת ונצרכת לו כאוויר לנשימה. עזור לי לא  לבטלו, לא להתווכח עמו, לא להראות לו את החולשות שלו, אלא להראות לו את החוזק שבו ואת הצדדים היפים והמתוקים שמהם אני נהנית. עזור לי לראות את הטוב שבו ולהעצים את הטוב.

עזור לנו לבנות את הבית שלנו כך שהשכינה תשרה בו. תשכין בינינו שלום. תן בליבנו רצון לאהבה ללא תנאי. תן בנו את הכוח לתת אחד לשני אהבה מפנקת ואהבה של כבוד והערכה.

חבר אותי למקום של האישה שבי. חבר אותו לזכר שבו, לרצון להשפיע. אנא הצל אותי מלהיות אמא שלו או ילדה שלו. אני רוצה להיות אשתו. והצל אותו מלהיות ילד שלי או אבא שלי. הוא רוצה להיות בעלי.

אנא עזור לו להתחבר לזכר שבו, לזכר המשפיע, לזכר שמגן ואוהב, דואג ומשרה הרגשה של ביטחון. חברהו לזכר המתחשב,האוהב,המפנק,הרגיש, המקשיב ויחד עם זאת החליטי ובעל עוצמה.

עזרנו להיבנות אחד מהשני. עזור שכל חיסרון יהפוך ליתרון גדול.

תן לנו את הדעת כיצד להתגבר על מכשולי החיים, כיצד להמשיך את ההתרגשות למרות עול המשפחה. עזרנו להיות הורים טובים המהווים בית גידול טוב לילדיהם. עזרנו להכניס את התורה לביתנו, שביתנו יהיה בית אמיתי של תורה.

עזור לנו לתמוך אחד בשני ולהוות סביבה תומכת ולא ביקורתית אחד לשני. עזור לנו לראות תמיד אחד את השני באור חיובי. תן לנו את ההתרגשות מהחיבור כביום החתונה. תן בנו את ההתלהבות והתשוקה כביום החתונה, תן בנו את השמחה כביום החתונה.

עזור לנו להתאחד ולהיות שניים שהם אחד!

לתגובות havaor20@gmail.com

תגיות:יום נישואיןחתונהחוה שמילוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה