חדשות בארץ

דיווח: נתניהו הגיע להסכם חשאי עם רע"ם על שיתוף פעולה; בליכוד מכחישים

על פי הדיווח בגלי צה"ל, הליכוד ורע"ם סיכמו על שיתוף פעולה בקידום סוגיות החשובות למגזר הערבי, וזאת בתמורה לכך שהמפלגה הערבית תעניק לנתניהו רשת ביטחון בתחומים שונים. חבר הכנסת דוד ביטן: "קשקוש"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכם חשאי עם מפלגת רע"ם, לפיו חברי הכנסת של המפלגה הערבית יעניקו לו רשת ביטחון בתחומים שונים בתמורה לקידום סוגיות החשובות למגזר הערבי. כך דיווחה בצהריים (ראשון) אילאיל שחר בגלי צה"ל.

על פי הידיעה, במסגרת ההסכם נתניהו הבטיח להכיר בשני יישובים לא מוכרים, להמשיך בפיתוחו הכלכלי של המגזר הערבי ולקדם עבורו תוכנית מתאר, לבטל את החוק המחמיר בענישה על עבודות תכנון ובנייה, ועוד.

בליכוד הגיבו על הפרסום בהכחשה גורפת. חבר הכנסת דוד ביטן אמר כי מדובר ב"קשקוש", לדבריו, "אין לנו שום הסכם עם מפלגות ערביות, וגם לא יהיה". גם ברע"ם הכחישו את הידיעה. בראיון ליעל דן בגלי צה"ל, אמר מזכ"ל המפלגה איבראהים חיג'אזי: "אין הסכם כזה. רע"ם וכל המפלגות הערביות דואגות לאינטרסים של החברה הערבית. אנחנו מצדנו מגישים את דרישותינו לכל מי שמקבל את ההחלטות בישראל, ומבקשים את הזכויות שלנו על מנת לממשן. כל מי שנמצא בשלטון ומחזיק בהגה צריך לדאוג לכל האזרחים שלו".

 

נתן אשל: על הימין לקדם שיתוף פעולה עם האוכלוסייה הערבית

כזכור, בשבוע שעבר פרסם מקורבו של נתניהו, נתן אשל, טור דעה בעיתון "הארץ", בו קרא לשיתוף פעולה עם הציבור הערבי בישראל. "ברור לי שאפסיד תמיכה ואקומם נגדי חברים רבים וטובים", כתב אשל, "אבל עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל. רוב הציבור הערבי מעוניין בשלושה דברים: חינוך, כלכלה וביטחון פנים. סביב המכנה המשותף הזה אנחנו חייבים לבנות חיים משותפים, ולהניח בצד נושאים שאין להם פתרון בטווח הנראה לעין".

אשל הוסיף כי "אין סיבה שהמיעוט המוסלמי לא יוכל לחיות פה ברווחה ומתוך שיתוף פעולה מלא, כולל שותפות בהנהגת המדינה. דווקא הימין הישראלי יכול וצריך לבנות את הגשר אל רוב הציבור הערבי, זה שמתעניין כאמור בעיקר בנושאים כמו כלכלה, חינוך וביטחון פנים".

בטור נוסף, שפורסם בסוף השבוע ב"מקור ראשון", חזר אשל על קריאתו. הוא הדגיש כי דבריו מייצגים אך ורק את דעתו ונובעים מ"מסקנות אישיות" שהסיק "על סמך שנים של עיסוק בפוליטיקה, ובהתבסס על שיחות ופגישות רבות עם פוליטיקאים ועם נציגים של ערביי ישראל".

"מאפגניסטן ועד גיברלטר, אין מדינה דמוקרטית אחת שטוב למוסלמים לחיות בה כמו בישראל", כתב אשל. "אבל זה לא מספיק. יש עוד הרבה מה לעשות למענם. הם לא חייבים להיות ציונים ולעמוד דום בימי הזיכרון, הם כן חייבים להיות נאמנים במאה אחוז למדינת ישראל, שבתמורה תעניק להם את מלוא זכויותיהם".

אשל, הנחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בסביבתו של ראש הממשלה, הוסיף: "למיטב הבנתי, רצונו של כל ערבי ישראלי לחיות במדינת ישראל. איני מכיר אחד מהם שרוצה לחיות תחת כנפי הרשות הפלסטינית, כפי שהציע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אם בכלל יש טעם לצטט משהו ממצעו ולהתייחס ברצינות למילה של מי שטען תמיד שמילה שלו היא מילה". אשל הדגיש כי אינו תמים: "בין ערביי ישראל יש אזרחים ופוליטיקאים שניזונים מהסכסוך הישראלי-פלסטיני ונבנים ממנו. הבה נשתף פעולה עם אותה אוכלוסייה אלמונית גדולה החפצה בשקט ובחיים טובים, לעצמם ולמשפחותיהם, ונטפח אותה".

בדומה למאמרו הקודם, טען אשל כי "דווקא הימין הישראלי חייב להרים את הכפפה הזאת. בכל השיחות והמפגשים שנכחתי בהם עם ערביי ישראל, יכולתי לשמוע אותם אומרים שהם פיתחו שנאה וחוסר אמון כלפי השמאל הישראלי, לאחר שהתאכזבו ממנו קשות במשך שנים". אשל הדגים את דבריו בתוצאות ההצבעה בכנסת על בחירתו של מבקר המדינה. ההצבעה, בה נבחר מתניהו אנגלמן לתפקיד המבקר, הייתה אומנם חשאית, אך על פי ההערכות חלק מחברי הכנסת הערבים הצביעו בעד מועמדו של נתניהו. "ערביי ישראל אינם מונחים עוד בכיסו של השמאל הישראלי", כתב אשל.

"מה שמעניין את אזרחי ישראל בכלל ואת הימין בפרט, מעבר לקדושת הארץ ולהבטחת שלמותה, הוא נושא הביטחון. הביטחון של ערביי ישראל נעוץ, בין השאר, בידיעה שאת הכבוד ואת התקציבים שקיבלו מממשלות הימין לא קיבלו וגם לא יקבלו לעולם מפטרונם הנצחי כביכול בשמאל. הגיעה השעה של הימין להיעתר באופן רשמי ובנפש חפצה לאתגר הפיוס והשיתוף הזה. ערביי ישראל הם הפתרון, לא הבעיה", חתם אשל את דבריו.

יו"ר בל"ד, אמטאנס שחאדה, הגיב היום על דבריו של אשל. "טוב מאוד שנתן אשל מכיר בקיומה של אוכלוסייה ערבית", כתב שחאדה בחשבון הטוויטר שלו. "אך הרשה לי להפתיע אותך, מר אשל: לא התאכזבנו ממפלגות 'השמאל', משום שמעולם לא היו לנו אמון או ציפיות מהן. מאידך, אני מציע למפלגות הימין לא לבנות ציפיות או אשליות, תשכחו מזה. מי שמייצג את האוכלוסייה הערבית ואת האינטרסים שלה הן רק המפלגות הערביות. עידן הפטרונות של המפלגות הלא ערביות על הציבור הערבי תם מזמן".

(עודכן: 14:22)

תגיות:הליכודבחירות 2019נתן אשלרע"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה