חדשות בארץ

מקורבו של נתניהו לימין הדתי: די להתפצלות

נתן אשל, אחד האנשים המשפיעים ביותר בסביבתו של ראש הממשלה, פונה בקריאה למפלגות הימין הדתי להפסיק את ההתפצלות הפנימית ולהתאחד כדי להביא להקמתה של ממשלת ימין: "חייב לקום בלוק טכני שיאחד את כל רסיס המפלגות"

אשל, תמונת ארכיון (צילום: נועם מוסקוביץ’, פלאש 90)אשל, תמונת ארכיון (צילום: נועם מוסקוביץ’, פלאש 90)
אא

נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שנחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בסביבתו של ראש הממשלה, קורא למפלגות הימין הדתי להפסיק את ההתפצלות הפנימית הנובעת מ"גחמות אישיות ואגו", כהגדרתו, ולהתאחד כדי שניתן יהיה להקים ממשלת ימין.

בטור דעה, שפורסם הבוקר (שני) בעיתון "הארץ", כתב אשל בין היתר: "הימין, המתפצל כבר 20 שנה, לא מפיק לקחים מהמחיר הכבד שהוא והמדינה משלמים על כך, וחייב – לפחות בתחום הפוליטי – להפסיק להתפצל כאמבה".

"רק בבחירות האחרונות עמדו שלושה 'סרוגים' בראש הרשימות המתמודדות לכנסת – הימין החדש, איחוד הימין ומפלגתו של משה פייגלין. חייב לקום בלוק טכני שיאחד את כל רסיסי המפלגות האלה. כל מי שלא יצטרף לבלוק יידע שבוחרי הימין לא יצביעו לו יותר", הוסיף אשל. הוא המשיך ותקף בדבריו את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מבלי לנקוב בשמו: "איבדנו שמונה מנדטים שלא נספרו, הצבענו למפלגה שבראשה עומד מי שגנב את קולות מצביעי הימין ובתוך שמונה חודשים הפיל פעמיים ממשלת ימין. כמה פעמים תאמינו לאותם נביאי שקר? אנחנו, גוש הימין-מרכז, מהווים כ- 65% מציבור המצביעים, ולכן בהתנהלות נכונה נוכל גם בעתיד להקים ממשלות".

את חלקו השני של מאמרו הקדיש אשל לקריאה לפעולה מול הציבור הערבי בישראל: "ברור לי שאפסיד תמיכה ואקומם נגדי חברים רבים וטובים – אבל עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל. רוב הציבור הערבי מעוניין בשלושה דברים: חינוך, כלכלה וביטחון פנים. סביב המכנה המשותף הזה אנחנו חייבים לבנות חיים משותפים, ולהניח בצד נושאים שאין להם פתרון בטווח הנראה לעין".

"במשך מאות בשנים חיו היהודים במדינות מוסלמיות, פרחו בהן, שגשגו והרגישו מוגנים. אין סיבה שכשהתהפכו היוצרות והיהודים הם הרוב – המיעוט המוסלמי לא יוכל לחיות פה ברווחה ומתוך שיתוף פעולה מלא, כולל שותפות בהנהגת המדינה".

"דווקא הימין הישראלי יכול וצריך לבנות את הגשר אל רוב הציבור הערבי, זה שמתעניין כאמור בעיקר בנושאים כמו כלכלה, חינוך וביטחון פנים. במהלך השנתיים האחרונות פגשתי חלק גדול מהמנהיגים של ערביי ישראל, שאינם פוחדים להזדהות עם מטרות אלה. הם מרגישים שהשמאל הישראלי ניצל אותם במשך עשרות בשנים והשתמש בהם כבשר תותחים פוליטי, ומודים שמה שנותן להם שלטון הימין, בתקציבים ובכבוד, לא קיבלו בעבר", סיכם אשל את דבריו.

תגיות:בחירות 2019נתן אשל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה