חדשות יהדות

שופרסל הטעתה את לקוחותיה בכשרות – ותפצה אותם

תביעה ייצוגית נגד שופרסל בגין הטעיה בנוגע לכשרותו של אחד ממוצריה המיובאים הסתיימה בהסדר פשרה, על פיו תשלם הרשת קרוב ל- 900 אלף שקלים, רובו כפיצוי ללקוחותיה

אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)
אא

רשת המרכולים שופרסל תיאלץ לפצות את חברי מועדון הלקוחות שלה בסך של 740 אלף שקלים, וזאת במסגרת הסדר פשרה בתביעה שהוגשה נגדה על הטעיה בכשרות. כך דיווח אבישי גרינצייג ב"מעריב".

על פי הדיווח, עורך הדין אייל אמרגי הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד תביעה ייצוגית נגד שופרסל, בה סיפר כי רכש באחד מסניפיה עוגיות מתוצרת ויצ'נז'י, המיוצרות באיטליה ומיובאות לארץ על ידי שופרסל החל משנת 2011. המוצר סומן כ"כשר חלבי אפיית ישראל, ללא חשש חדש, בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל".

אלא שעל פי הנטען בכתב התביעה, "בהודעה שהופצה לציבור על ידי הרבנות הראשית לישראל מיום 22 בפברואר 2018, נכתב כי אין למוצר אישור של מחלקת הייבוא של הרבנות הראשית לישראל". בנוסף התברר כי לפחות בחלק ניכר מהתקופה הרלבנטית, העוגיות היו כשרות רק לאוכלי חלב נוכרי, אך הדבר לא צוין על גבי האריזה, עובדה שלטענת אמרגי מהווה הפרה של הוראות חוק הכשרות.

בתשובה לכתב התביעה, טענו נציגי שופרסל בפני בית המשפט כי "המוצר יוצר תחת השגחה מטעם גורמים מוסמכים באיטליה, ובהתאם לכלל דרישות הכשרות על פי דין תורה, כך שמבחינה הלכתית המוצר בעל השגחה כשרותית מלאה, וזאת אף בהתאם לתצהיר מפורש מטעם הסמכות הרבנית המשגיחה באתר הייצור באיטליה".

לאחר דין ודברים בין הצדדים, הוסכם ביניהם על פשרה לפיה תשלם שופרסל פיצוי בסך 740 אלף שקלים. כ- 630 אלף שקלים מתוך הסכום יועברו לחברי מועדון הלקוחות של הרשת. יתרת הסכום תועבר לקרן לניהול ולמימון תובענות ייצוגיות. בנוסף, שופרסל תשלם גמול לתובע הייצוגי בסך 30 אלף שקלים, ותממן את שכר הטרחה של עורך הדין שייצג אותו בתיק בסך 120 אלף שקלים.

בתגובה להסדר הפשרה שהושג, אמר עורך הדין אמרגי: "אני שמח שהצדק יצא לאור ומקווה שהיצרנים ילמדו לכבד את הלקוחות. איש איש ואמונתו".

תגיות:הטעיהכשרותשופרסל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה