חדשות בארץ

הנייה: "ישראל סוחטת אותנו. ההבנות באזור נמצאות בסכנה"

למרות ההבנות המשותפות, יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס ממשיך להאשים את ישראל עי ההבנות שסוכמו לא מיושמות בפועל. הנייה: "ישראל סוחטת אותנו לגבי שטח הדיג, מעכבת את פרויקט החשמל, ומטילה מגבלות קשות על הכנסת הכספים לעזה"

הנייה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)הנייה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

מנהיג חמאס ברצועה, איסמעיל הנייה, האשים הערב (חמישי) את ישראל בהטלת המגבלות על הכנסת הכספים לעזה, והזהיר כי ההבנות מולה בסכנה. "ההבנות נכנסו לריבוע מסוכן בשל האטת קצב היישום על ידי הכיבוש", טען הנייה. "עד עכשיו ישראל לא אפשרה תנועה חופשית במעברים, סוחטת אותנו לגבי שטח הדיג, מעכבת את פרויקט החשמל, פרויקט ההעסקה ובניית אזורי התעשייה, ומטילה מגבלות קשות על הכנסת הכספים לעזה".

"עשינו מאמצים בכל החזיתות כדי לשבור את המצור", אמר הנייה, "עד שהגענו להבנות בחסות מצרית, בינלאומית וקטארית - אך לצערנו עד כה האזרח הפלסטיני לא קטף את פירות ההבנות".

במסיבת העיתונאים, הנייה התייחס בנוסף לסדנה הכלכלית בבחריין שתיערך בשבוע הבא, וטען כי הוועידה הינה חלק מהמאמצים של האמריקנים והישראלים להחריב את הלאומיות הפלסטינית. "הסדנה עם חזית כלכלית, אך התוכן שלה פוליטי", אמר מנהיג החמאס. "אנחנו לא מכירים את סעיפי עסקת המאה, אך מה שקורה בפועל מצביע על הרס הפרויקט הפלסטיני, ולכן לא נוכל לשתף פעולה עם זה", הדגיש הנייה. בדבריו, דחק מנהיג החמאס במלך בחריין, המלך חמד, לבטל את הוועידה בארצו.

שלשום, לאחר סגר ימי שנמשך 6 ימים, ישראל הגדילה את מרחב הדיג מול חופי רצועת עזה לטווח של 10 מייל, זאת בעקבות השקט היחסי באזור. בשבוע שעבר הודיעה ישראל על צמצום מרחב הדיג בשל הפרחת בלוני תבערה ונפץ לשטח ישראל.

מרחב הדיג ברצועה מהווה בשנה האחרונה כלי ענישה קולקטיבית כלפי האזרחים הפלסטינים בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט על הצעד בתקופה קריטית של עונת הדיג – המסתיימת בסוף החודש. בניגוד לעמדת הממשלה, במערכת הביטחון סבורים כי לנוכח המשבר ההומניטרי ברצועה, הרחבת מרחב הדיג משרתת את ישראל וכל צמצום רק עשוי לפגוע בה, זאת בשל הטענה כי הדיג מייצר יציבות, הן מבחינת התעסוקה והן מבחינת המזון הזמין.

עמדת מערכת הביטחון מתבססת על הנתונים המראים כי ענף הדיג העזתי מייצר פרנסה למעגל של כ-35 אלף פלסטינים המועסקים בסחר, שיווק והפצה. זאת בנוסף לדייגים עצמם, 3,700 במספר, וכן כ-1,500 עובדים עקיפים. הנתונים העדכניים מלמדים כי סך העובדים רק הולך ונחתך בהדרגתיות, כאשר סך העובדים בתחום מהווים רבע מהעובדים בעשור הקודם.

בתוך כך, לאחר העיכוב בחלוקה, היום החלה חלוקת המענק הקטארי בסך 15 מיליון דולר לעשרות אלפי משפחות נזקקות ברצועת עזה.

תגיות:איסמאעיל הנייהעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה