חדשות בעולם

עוד זעזוע בממשל טראמפ: מזכיר ההגנה התפטר

מזכיר ההגנה בפועל שהיה חלק מההסלמה במפרץ, התפטר מתפקידו, בשל רצונו "לבלות יותר זמן עם משפחתו". במקומו ימונה מארק אספר, המזכיר הצבאי של טראמפ. פיטוריו הם ה-20 במספר של בכירים בממשל טראמפ שעוזבים את תפקידם

הפנטגון (צילום: שאטרסטוק)הפנטגון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ממלא מקום מזכיר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאן, התפטר מתפקידו - כך הודיע הערב (שלישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בציוץ בטוויטר טראמפ טען כי שנהאן, שמכהן כמזכיר בפועל מזה חצי שנה, משך את מועמדותו לתפקיד בשל רצונו לבלות יותר זמן בחיק משפחתו.

"מזכיר ההגנה בפועל פטריק שנהאן, שעשה עבודה נהדרת, החליט לא להתקדם עוד בתהליך מינויו כדי שיוכל לבלות יותר זמן עם משפחתו", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מודה לפט על שירותו יוצא הדופן. אני מתכוון למנות את מזכיר הצבא, מארק אספר, למזכיר ההגנה בפועל החדש. אני מכיר את מארק ואין לי ספק שהוא יעשה עבודה מצוינת".

כזכור, שנהאן נבחר לממלא מקומו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס, לאחר שזה האחרון הודיע על התפטרותו. בחצי השנה שבה שימש כשר ההגנה בפועל, שנהאן לא נקלע לעימותים עם הממשל, ונטה להיות עושה דברו של טראמפ וצמרת ממשלו,  לרבות היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ומזכיר המדינה מייק פומפאו. בעבר התבטא שנהאן כי אסור לפנטגון להיות "מחלקת הלא" ביחסו לעמדות הממשל.

לאחר התפטרותו של שנהאן, זו תהיה התקופה הממושכת ביותר שבה אין לארצות הברית מזכיר הגנה קבוע.

פיטוריו של שנהאן הינם ה-20 במספר של אישים שפרשו או הודחו במהלך נשיאותו של דונלד טראמפ. נוסף על כן, שנהאן הינו השר השמיני במספר שמתפטר. בחודש דצמבר התפטר מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, בעקבות אכזבתו מהמדיניות שהוביל הנשיא להוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה. במרץ 2018 הדיח הנשיא את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, לאור חילוקי דעות קשים בין השניים.

רק באפריל האחרון, פיטר הנשיא את ראש השירות החשאי ומזכירת ביטחון המולדת בממשלו - בתוך יום אחד.

תגיות:דונלד טראמפפיטורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה