חדשות בארץ

כיצד מתכוונות המפלגות החרדיות להתמודד עם הקמפיין של ליברמן?

על פי הדיווח ב"ישראל היום", המפלגות החרדיות יימנעו ממתקפה חזיתית נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. במקום זאת, הן יציגו את שיתוף הפעולה הקרוב שלו עמן לאורך הקריירה הפוליטית שלו, כדי להוכיח כי אין ממש בדימוי האנטי-חרדי החדש שהוא מנסה לשוות לעצמו לצרכים אלקטורליים

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

המפלגות החרדיות אינן מתכוונות לעבור בשתיקה על מסע התעמולה האנטי-חרדי שמנהל יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתקופה האחרונה. על פי הדיווח של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", התגובה עומדת להיות יצירתית: במקום מתקפה חזיתית – חיבוק חם, שיחשוף את שיתופי הפעולה הרבים שרקם ליברמן עם החרדים לאורך הקריירה הפוליטית שלו.

על פי הידיעה, מדובר ב"חיבוק דוב" שנועד מחד למנוע את ההיגררות לעימותים בסוגיות דתיות – מגרש שלליברמן נוח מאוד 'לשחק' בו מבחינה אלקטורלית – ומאידך להוכיח לציבור כי החזות החדשה שהוא מנסה לשוות לעצמו כ'מגן' הציבור החילוני אין בה ממש.

במסגרת התוכנית שרקמו, יציגו המפלגות החרדיות מצבור נרחב של חומרים המוכיחים מעל לכל ספק את שיתוף הפעולה הקרוב בין ליברמן למפלגות החרדיות. בחירתו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים הינה דוגמה אחת מני רבות לקשר החם שפיתח ליברמן במשך שנים עם העולם החרדי, ואשר כלל גם ביקורים רבים בבתי רבנים. גורם במפלגות החרדיות אמר ל"ישראל היום" כי "ליברמן רוצה קטטה עם החרדים – לא ניתן לו את זה. הוא רוצה שנתקוף אותו, שהשיח ייגרר למרכולים, שבת וכל הוויכוחים האלה. הוא רוצה להפוך להיות כאילו מגן החילונים נגד החרדים, אבל ליברמן שקרן. כל השנים האחרונות הוא שיתף פעולה עם החרדים בכל כך הרבה נושאים. הוא משקר לציבור שלו, ואנחנו נחשוף את זה".

דוגמה לכיוון אליו תפנה בשבועות הקרובים ההסברה החרדית נתן חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שאמר בראיון לבצלאל קהאן ברדיו "קול חי": "ליברמן מנסה לגרור אותנו לנושאי דת – אנחנו לא שם. אנחנו אומרים למי ששוקל להצביע לליברמן או שחושב שהוא נהיה אנטי-דתי – זה לא האיש. ליברמן הוא לא אנטי-דתי ולא אנטי-חרדי. ליברמן רואה רק את עצמו, וכרגע שווה לו ללכת נגד הציבור החרדי, וגם נגד הציבור שלו עצמו. הוא משקר את המצביעים שלו".

"רפאל איתן, טומי ויאיר לפיד מעולם לא עשו אתנו עסקים", הוסיף מלכיאלי. "ליברמן היה השותף הכי פעיל בקשר אתנו. הוא פועל מתוך ציניות ונקמנות אישית נגד נתניהו. הוא לא יכול לומר את זה כי הציבור שלו ימני, לכן הוא מפיל את זה על החרדים. אסור לנו להגיש את הלחי השנייה, לכן אנחנו אומרים לו: 'הבעיה שלך לא אתנו, אתה שותף פעיל אתנו. הצבעת יחד אתנו, והנציגים שלך בוועדת הכספים היו שותפים מלאים לציבור החרדי. לך תתמודד עם האויב האמיתי שלך נתניהו, אל תבוא אלינו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה