חדשות בעולם

איראן: חשפנו רשת ריגול של ה-CIA

על רקע המתיחות בין המדינות וההצהרות הלוחמניות הנשמעות מוושינגטון וטהראן, מודיעה האחרונה כי עצרה מספר סוכנים של סוכנות המודיעין המרכזית האמריקנית

לוחמת רשת (צילום: שאטרסטוק)לוחמת רשת (צילום: שאטרסטוק)
אא

המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הודיעה היום (שני) כי ארצו חשפה רשת ריגול רשתי של סוכנות הביון האמריקנית, ה-CIA.

את הדברים מסר מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי במדינה, עלי שמחאני, שחשף את דבר קיומה של לוחמי הסייבר במהלך ריאיון שהעניק לערוץ טלוויזיה ברפובליקה  האסלאמית. לא ברור היכן המרגלים נעצרו אך מטענתו כי ארצו שיתפה במידע זה כמה מבנות בריתה, ניתן להניח כי הם ריגלו במדינה אחרת שהביאה אותם למעצר. והוסיף שכמה סוכני CIA נעצרו, זאת לאחר שטהרן שיתפה כמה מבנות בריתה בדבר קיומה.

דבריו של הבכיר האיראני באים על רקע המשבר החריף של טהראן מול וושינגטון, כשהאחרונה שיגרה בחודש שעבר נושאת מטוסים וכוח ימי מורחב, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידיה ואשר לפיו מתכננת איראן לפגוע בחיילים אמריקנים המוצבים באזור.

בסוף השבוע פרסם צבא ארצות הברית תיועד שבו נראים אנשי משמרות המהפכה של איראן מפרקים מוקש ממכלית נפט בבעלות יפנית - בתקרית החמורה שאירעה יממה קודם לכן במפרץ עומאן, כאשר שתי מכליות נפט הותקפו. בעקבות כך הצהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי איראן אחראית לתקיפות.

בעקבות כך עלה נשיא איראן, חסן רוחאני, למתקפה חסרת-תקדים נגד הממשל האמריקני ואמר כי ארצות הברית היא "איום ליציבות במזרח התיכון וברחבי העולם". קודם לכן טהראן הכחישה את ההאשמות ומסרה כי היא "דוחה את הטענה הלא מבוססת של ארה"ב בנוגע לתקרית במכלית הנפט שאירעה ב-13 ביוני ומגנה זאת באופן החזק ביותר".

גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את וושינגטון ב"היחפזות למסקנות ללא שמץ הוכחה ממשית או נסיבתית". זריף ציין כי התגובה האמריקאית "מוכיחה בבירור שאנשיו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון עברו לתוכנית ב'".

אתמול, באופן חריג במקצת, הצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית ההסלמה במפרץ, זאת על רקע העובדה כי מאז החלה ההסלמה במפרץ בחודשיים האחרונים, לא רק שמיעט בעצמו להתבטא בנושא, אלא אף הנחה כך את שרי ממשלתו שלא להתבטא כלל אודות הנושא. אלא, שהערב, כאמור, חרג נתניהו מנוהג זה כאשר קרא לכל המדינות לתמוך במדיניות שמוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושיבח אותו על "העמידה איתנה מול התוקפנות של איראן במפרץ עומאן, במפרץ הפרסי ובאזור בכלל".

תגיות:איראןCIAסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה