מעניין

העץ המורעל: למה הוא נקרא כך, ומה הקשר שלו לסרטן? כמה עובדות שתופתעו לקרוא 

למרות הקידמה הטכנולוגית הטוענת לשלימות בריפוי מחלות בהשוואה לגישות מסורתיות - מסתבר שתרופות הסבתא עדיין מוכיחות את עצמן, במקומות שאליהם הקידמה הזו טרם הגיעה

אא

במשך עשרות בשנים סייע הידע הרפואי-המסורתי בריפוי מחלות ותחלואים שונים. 

למרות הקידמה הטכנולוגית הטוענת לשלימות בריפוי מחלות בהשוואה לגישות מסורתיות - מסתבר שתרופות הסבתא עדיין מוכיחות את עצמן, במקומות שאליהם הקידמה הזו טרם הגיעה.

לאחרונה התפרסם עץ שגדל פרא לאורך חופי Palawan בפיליפינים, ולדברי מומחים מסוגלים פירות העץ לרפא שלל בעיות בריאות החל מציסטות וזיהומים וכלה בסרטן. 

שמו של העץ בלועזית הוא Barringtonia asiatica  bulubitoon והוא מכונה 'העץ המורעל' היות וחלקים מסוימים שלו - כגון הזרעים - מכילים רעל בשם סאפונין. כדי לשחרר את הרעל יש לכתוש את הזרעים, ודייגים מקומיים משתמשים בטכניקה זו כדי לצוד את הדגים ברשתם. 

הריח של הזרעים הוא מאוד חריף ומכיוון שכך, הוא מושך את הדגים החיים בזרם המים המתוקים. ברגע שהם אוכלים את הזרעים הם לוקים בהלם, ומתים תוך שניות. באופן הזה הדייגים לא צריכים לעמול קשה על תפיסתם, וחוזרים לרוב עם שלל יפה ברשתם. 

בשל סגולותיו, פירותיו של העץ המורעל נחשבים למשאב יקר במדינות שבהן הוא גדל, אך באשר לריפוי הסרטן - המקומיים חוששים שהידע המסורתי עלול ללכת לאיבוד באם המדע לא יעשה בו שימוש, ויחקור לפני ולפנים את היכולות המדהימות שלו. "צריך לדעת איך להשתמש בו", הם אומרים ומספרים על תייר סקרן שקנה שק של פירות, במחיר מופקע של חצי דולר לפרי אחד. 

"הוא סיפר לנו שהוא מתכוון למסור את השק לחוקרים רפואיים, ושאם הם יגלו שזה אמנם טוב לסרטן 'מערבי' - הוא יחזור לקנות עוד הרבה שקים כאלה", סיפרו סוחרים מקומיים. "אנחנו מקווים שזה באמת יקרה".

תגיות:עץרעל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה