חדשות בארץ

טראמפ על הקמת היישוב בגולן על שמו: "תודה לנתניהו, כבוד גדול"

נשיא ארצות הברית הודה לראש הממשלה נתניהו ולישראל על הקמת "רמת טראמפ" בגולן. בנאומו בטקס הסרת הלוט מעל שלט הכניסה ליישוב אמר נתניהו: "איננו זרים בגולן, אנו נמצאים בגולן בזכות"

טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)טראמפ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב אמש (ראשון) על הטקס שנערך ברמת הגולן, במהלכו הוכרז על הקמת היישוב "רמת טראמפ". הנשיא האמריקני כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לך ראש הממשלה נתניהו, ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול".

טראמפ צירף לדברים את ציוץ הטוויטר של שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, שהשתתף בטקס בגולן במהלכו הוסר הלוט מעל שלט הכניסה ליישוב הנושא את הכיתוב "רמת טראמפ". פרידמן כתב: "יום גדול בגולן. לראש הממשלה נתניהו ולי היה הכבוד להקדיש את 'רמת טראמפ' – הפעם הראשונה שישראל מקדישה יישוב לכבודו של נשיא מכהן מאז הארי טרומן (1949). יום הולדת שמח, אדוני הנשיא".

"זהו רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון דרך בתולדות רמת הגולן", אמר נתניהו בנאומו בטקס. "עברו הרבה שנים מאז שקם יישוב חדש ברמת הגולן, היום זה קורה: אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו על הקרקע של היישוב ''רמת טראמפ'. הוא נושא בגאון את שמו של ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, ואני גם גאה מאוד לומר: ידיד גדול שלי – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם לכן והיו צריכים להיעשות, בתוקף הצדק והאמת".

"הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו וממדינתנו. הגולן הוא ישראלי", הדגיש נתניהו. "חשוב לחדד את הנקודה הזאת שוב ושוב: איננו זרים בגולן. אנו נמצאים בגולן בזכות. בזכות שורשי עמנו שנעוצים באדמת הגולן זה אלפי שנים. אתם מכירים את זה היטב, עשרות בתי הכנסת העתיקים שפזורים ברחבי הגולן מלמדים על החיים היהודיים התוססים שהתקיימו כאן באזור, בימי המשנה והתלמוד".

"אבל יש עוד סיבה שבגללה הגולן שלנו בזכות: הגולן חזר לידינו במלחמת מגן שאין מוצדקת ממנה. מלחמה שבה לוחמינו האמיצים והמופלאים שחררו נחלת אבות זו לפני 52 שנים. הרי מה היה כאן, כשלא אנחנו שלטנו פה? תוקפנות סורית בלתי פוסקת נגדנו. במלחמת העצמאות הסורים גלשו מן המצוקים מטה. הם נהדפו ממש למטה. אחרי 1948 הם הפכו את רכסי הגולן ליעד צבאי מבוצר. הם בנו בונקרים, עמדות נשק, מהם המטירו אש בלתי פוסקת על היישובים שלנו למטה. הם גם פעלו להטות את מקורות הירדן. כל זה השתנה באבחה במלחמת ששת הימים, במהלכה שוחרר הגולן בגבורת לוחמינו. ושוב, במלחמת יום הכיפורים, כשחיילינו ומפקדינו הגנו על הגולן בהקרבה עילאית".

"כולנו יודעים מה מתרחש בעשור האחרון כאן מעבר לגבול", ציין ראש הממשלה. "אם אנחנו לא היינו פה – מיליציות קנאיות של איראן היו פה. לא ניתן לזה לקרות אף פעם. אנחנו נמשיך לפעול כל העת נגד ניסיונותיה של איראן ושלוחת הטרור שלה חיזבאללה, להתבסס מעבר לגבול ובסוריה בכלל. איננו מושיטים את צווארנו לשחיטה בפני מבקשי נפשנו – ההיפך הגמור. פעם אחר פעם אנו מוציאים מידם את המאכלת".

"החלטת הנשיא טראמפ להכיר בריבונות ישראל על הגולן היא פרי הבנה מפוכחת שמדובר במציאות בלתי הפיכה. הנשיא טראמפ מוכיח שוב ושוב את המחויבות האיתנה שלו לביטחוננו ולעתידנו. במשך 52 שנים סירבו מנהיגי העולם להכיר בעובדה ההיסטורית והמדינית הפשוטה הזו – הגולן צריך להישאר בידי ישראל כחלק ממדינת ישראל. עד שבא הנשיא טראמפ ואמר את המובן מאליו", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, בטקס שנערך בבית הלבן בסוף חודש מרץ בנוכחות נתניהו, חתם טראמפ על הצו הנשיאותי המכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן. טראמפ אמר כי צעד זה היה צריך להיעשות "לפני עשורים רבים". לדבריו, "ישראל השתלטה על הגולן ב-1967 כדי להגן על ביטחונה מפני איומים חיצוניים. היום, בשל הפעילות האגרסיבית של איראן וכוחות טרוריסטיים בדרום סוריה – ביניהם חיזבאללה – הגולן מהווה שטח פוטנציאלי לפתיחה במתקפות אלימות נגד ישראל. כל הסכם שלום עתידי יהיה חייב לכלול את צורכי הביטחון של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה, איראן ואיומים אזוריים אחרים".

תגיות:רמת הגולןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה