חדשות בארץ

"אם אתה מתגעגע למישהו שהרג אותך פעמיים – סימן שאתה עמוק בשבר"

בזמן שמהלכים נעשים, כך לפי דיווחים, לקראת בואו של האיש שמוטט את המפלגה על יושביה, איתן כבל, הח"כ לשעבר ששילם בכיסאו על התרסקות מחנה השמאל בבחירות האחרונות, תוקף את החזרה האפשרית של אהוד ברק

כבל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כבל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ח"כ לשעבר איתן כבל ממפלגת העבודה תקף היום (ראשון) את האפשרות לחזרתו למפלגה של יו"ר העבודה וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. "גם אם אהוד ברק יבוא", אמר, "התוצאות לא יהיו שונות מהפעם הקודמת".

כבל, שאמר את הדברים בריאיון ל-ynet, לעג לחברי המפלגה שתומכים בחזרתו של ברק, כשהוא טוען כי "אפשר לראות את עומק השבר - אם אתה מתגעגע למישהו שהרג אותך פעמיים". לדבריו, "גם אם הוא ירוץ לבד, הוא ייקח מהגוש ובסוף יהיה בקואליציה הבאה. אני חושש שנגרד את אחוז החסימה. לא רוצה להיות חלק ממפלגה שהיא סרח עודף בגוש".

לצד הצהרתו כי הוא עדיין מתלבט "בצורה רצינית" גבי התמודדות לרשימה לכנסת בכלל, ולראשות המפלגה בפרט, הדגיש כבל כי "בטווח הנראה לעין אנחנו לא אלטרנטיבה".

כבל הוסיף ותקף במרומז את הכיוון שאליו נוטה מפלגת העבודה בשנים האחרונות, כאשר חברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי, המתמודדים בעצמם על ראשות העבודה, תומכים באיחוד עם מרצ, כשהוא מוסיף כי הוא לא רוצה למתוח עליהם ביקורת אך אומר כי "העובדה שנהיינו דומים למרצ לא מוסיפה לנו, נהיינו מאוד שטוחים, זה חלק מהעניין". באשר לשינוי במפת הגושים, אמר כי הוא משוכנע כי "התוצאות לא תהיינה כל כך שונות בפעם הבאה, הליכוד יתחזק מימין וכחול לבן יתחזקו וזה יהיה על חשבון מפלגת העבודה, השאלות הן כבדות משקל ובכלל זה גם מי יעמוד בעת הזו בראשות מפלגת העבודה".

מפלגת העבודה, שספגה ביקורת רבה מצד ראשיה, לרבות היו"ר הפורש אבי גבא, על היותה פרוצדוראלית וחסרת גמישות, הולכת לעוד הצבעה פרוצדוראלית כאשר כ-60 אלף מכלל מתפקדי המפלגת, יכריעו מבין שלוש האופציות: האם לקיים את הרשימה כפי שהיא היום, לקיים פריימריז לרשימה חדשה, או לאפשר לחברי הוועידה (3,000 במספרם) לבחור את הרשימה לכנסת. "מתי מקיימים משאל אינטרנטי על עניינים מפלגתיים? זה פשוט לקחת חצי מיליון שקל ולזרוק אותם לפח", תהה ח"כ שמולי.

תגיות:מרצאהוד ברקמפלגת העבודהאיתן כבלאיציק שמוליֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה