חדשות בארץ

נתניהו מכריז על הקמת "רמת טראמפ" בגולן: "יום היסטורי"

בטקס ההכרזה על "רמת טראמפ", כשהוא מונה את כל המחוות המדיניות שהעניק הנשיא טראמפ לישראל, שיבח נתניהו את ממשל טראמפ ואמר כי הוא גאה להקים את היישוב "וגם לתת כבוד לידיד גדול של ישראל"‎

נתניהו באירוע, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)נתניהו באירוע, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

בישיבת ממשלה שנערכה היום (ראשון) ביישוב קלע, אישרה הממשלה את תחילתן של עבודות המטה במשרד השיכון לצורך הקמת "רמת טראמפ" בשטח היישוב שבצפון רמת הגולן.

הישיבה החגיגית התקיימה בציון יום השנה להכרת הגולן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והשתתפו בה שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו ביום היסטורי", אמר ראש הממשלה בפתח הישיבה המיוחדת. "אנחנו הולכים לעשות שני דברים: להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה שנים רבות, אקט של התיישבות וציונות ראשון במעלה; ושנית, לכבד את ידידנו, ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות ישראל ברמת הגולן, המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת".

"הוא פשוט קרע את המסכה מעל כל מסך הצביעות הזה, שלא מכיר במובן מאליו. לכן בגין אמר, כשהעביר את 'חוק הגולן', שלפעמים גם את המובן מאליו צריך לעשות", אמר נתניהו שציין את שלל המחוות המדיניות שהרעיף טראמפ על ישראל. "גם בירושלים בהעברת השגרירות גם ביציאה מהסכם הגרעין עם אירן, הוא עושה זאת בעמידה האיתנה כרגע מול התוקפנות האירנית בעומאן ובאזור בכלל".

"אנחנו גאים שיש לנו את ההזמנות גם להקים את היישוב וגם לתת כבוד לידיד גדול. אני מאוד מודה לכולכם שבאתם הנה. נמשיך לבנות ולפתח את הגולן למען כל תושבינו, היהודים והלא יהודים כאחד, ולמען המדינה כולה".

לאחר הסרת הלוט מעל  שלט היישוב, ראש הממשלה הוסיף: "זה רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון דרך בתולדות רמת הגולן. אחרי שנים רבות שבהן לא הוקם יישוב, אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו לקרקע של היישוב, שנושא בגאון את שמו של ידיד גדול של ישראל וידיד גדול שלי – דונלד טראמפ. הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו, הגולן הוא ישראלי וחשוב לחדד את הנקודה הזו שוב ושוב".

נזכיר כי רמת הגולן נכבשה על ידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים ב-1967, בעת כהונת ראש ממשלת ישראל, לוי אשכול, שהחליט על המהלך. ב-14 בדצמבר 1981, כחצי שנה לפני תום נסיגת צה"ל מסיני, החליטה ממשלת ישראל בראשות מנחם בגין על הגשת "חוק רמת הגולן" לכנסת. בצעד נדיר, החוק עבר עוד באותו היום בשלוש קריאות, ברוב של 63 לעומת 21 מתנגדים.

בעקבות כך, נמתחה ביקורת בינלאומית חריפה כשאף מדינה לא הייתה מוכנה להכיר בו – לרבות הממשל האמריקני בראשות הנשיא רונלד רייגן הרפובליקני. הדבר יצר משבר ביחסי ארצות הברית-ישראל כשהנשיא רייגן אף החליט להשעות את מזכר ההבנה האסטרטגי עם ישראל, כשהוא מורה להקפיא באופן מידי את כל בקשותיה של ישראל בתחום הביטחון. בהמשך, מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה את החלטה 497 שקבעה כי הסיפוח מנוגד לחוק הבינלאומי האוסר סיפוח של שטח שנכבש בשעת מלחמה.

תגיות:רמת טראמפרמת הגולןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה