קשב וריכוז

הורים, רגע לפני שאתם שוקלים ריטלין - אתם מוכרחים לקרוא את הפוסט הזה

יוגב בוחבוט משתף בניסיון הכאוב שלו כ'ילד מתעכב' - שאמנם הצליח לסיים 12 שנות לימוד, אך ללא בגרות וכשהמורים לא מפסיקים לחזור ולומר לו עד כמה לא ייצא ממנו כלום

אא

יוגב בוחבוט משתף בניסיון הכאוב שלו כ'ילד מתעכב' - שאמנם הצליח לסיים 12 שנות לימוד, אך ללא בגרות וכשהמורים לא מפסיקים לחזור ולומר לו עד כמה לא ייצא ממנו כלום. 

את הפוסט הזה הוא רצה לכתוב במשך שנים, וכעת הוא מקדיש אותו להורים שילדיהם מתעכבים במסגרת הלימודית. "בכל פעם שהמורה ביקשה שנפתח את הספרים לא ידעתי מה צריך לעשות איתם", הוא משחזר. "כולם התקדמו והבינו, ואני לא. המורה הבינה שאני ילד שמתעכב ושעדיין לא הבין את כל התמונה, אז בכל פעם שהיא רצתה לחזק לעצמה את הטענה - היא פשוט ביקשה ממני לקרוא מול כל הכיתה. 

אבל אני, 'ילד מתעכב', רק הרגשתי מובך ולא ידעתי לקרוא".

כשהשנה הסתיימה והוא עלה לכיתה ב' החליטו המורים להשאיר אותו כיתה כדי שיספיק להשלים את הפערים שנוצרו. הוא אמנם הצליח להשלים אותם, אך במשך שנים ליוו אותו הכעסים על מערכת החינוך, ועל הנטישה שחש מצד המורים. 

כן, הוא הצליח לבסוף לסיים 12 שנות לימוד - אך היות והמורים לא האמינו בו ואף דאגו לשדר לו את זה השכם והערב - הוא סיים את חוק לימודיו ללא תעודת בגרות, ובלי טיפת אמונה בעצמו שהוא יוכל להצליח בחיים אם רק ירצה בכך. "עברו השנים, התגייסתי לצבא, הפכתי לחייל מצטיין של נשיא המדינה - אחד מתוך 120 חיילים והתחלתי קריירה במוקדי שירות. כבר 16 שנה שאני מנהל מאות עובדים, ולפני שנתיים אף התחלתי ללמוד לתואר ראשון".

זה שנתיים שהוא אוחז בממוצע של 87.5 במסגרת הלימודים לתואר, ולהורים לילדים שובבים ששוקלים כעת ריטלין - יש לו רק דבר אחד לומר: "רגע לפני שהמורה ממליצה לשלוח את הילד שלכם לאבחון ולתת לו ריטלין, להוסיף לו שעת חיזוק או להשאיר אותו כיתה, להשקיע במורה פרטית או להעביר אותו לבית ספר אחר - תתייעצו עם הילד ותשאלו אותו מה קורה לו. אולי הוא מתעכב כמוני וישלים את הפערים בזמן שלו, וזה גם בסדר. העיקר שיהיה לכם ילד שמח. כל השאר יגיע בזמן שלו", הוא מסכם. 

תגיות:טיפולריטליןמרגשפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה