חדשות בארץ

השליח הקטארי בדרכו לעזה: "כמה מיליונים צריך כדי להחזיר את הדר הביתה?"

מוחמד אל-עמאדי צפוי להיכנס לרצועה דרך מעבר ארז ולהביא עמו סיוע בסך 25 מיליון דולר. הוריו של סגן הדר גולדין הגיבו: "כמה מיליונים של דולרים צריך להעביר כדי להחזיר את הדר הביתה?"

חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה בחודש שעבר (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)חלוקת הכסף הקטארי ברצועת עזה בחודש שעבר (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שליח קטאר לעזה, מוחמד אל-עמאדי, צפוי להיכנס היום (ראשון) לרצועה דרך מעבר ארז ולהביא עמו את הסיוע הכספי שהובטח על ידי האמירות המפרצית. כך דיווח אתמול העיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, מפי "מקורות יודעי דבר".

העברת הכסף האחרונה לרצועה שבוצעה על ידי אל-עמאדי הייתה בחודש שעבר, לאחר הפסקת האש שהושגה בין ישראל וחמאס בתום סבב הלחימה האחרון. על פי דיווחים שונים, אל-עמאדי יעביר הפעם 25 מיליון דולר, שיחולקו באופן הבא: 10 מיליון למשפחות נזקקות, 10 מיליון לרכישת דלק לטובת הפעלת תחנת הכוח ברצועה ו- 5 מיליון נוספים עבור פרויקטים של האו"ם.

כזכור, שליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד, הורה בחודש שעבר להעניק סיוע נוסף לפלסטינים בסך 480 מיליון דולר. בהודעת משרד החוץ הקטארי נאמר כי 300 מיליון דולר יועברו לטובת תקציבי הבריאות והחינוך של הרשות הפלסטינית, ו- 180 מיליון דולר יוקצו לסיוע הומניטרי דחוף עבור פרויקטים של האו"ם ועבור תמיכה באספקת החשמל לפלסטינים ברצועה.

בתוך כך, גל ברגר דיווח בכאן חדשות, מפי מקורות פלסטיניים, כי קטאר הביעה את נכונותה לממן את הקמתו של קו מתח חדש מישראל לעזה, שיוסיף כ- 100 מגה וואט חשמל לרצועה. על פי הידיעה, מדובר בפרויקט בשווי של עשרות מיליוני שקלים, ומשך הקמתו של הקו תארך כשלוש שנים.

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד המוחזק בידי חמאס, הגיבו הבוקר על הגעתו הצפויה של אל-עמאדי לעזה. "הבוקר ייכנס לעזה, בפעם השמינית, השליח הקטארי עם 30 מיליון דולר. כמה מיליונים של דולרים צריך להעביר כדי להחזיר את הדר הביתה?", כתבו השניים בחשבון הטוויטר שלהם.

הפלסטינים, שטענו כי ישראל מעכבת את העברת הכסף הקטארי לרצועה, הגבירו בימים האחרונים את קצב הפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל. בסוף השבוע פרצו לפחות 16 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים. בנוסף, נורו 2 רקטות לעבר העוטף, אחת מהן (ביום חמישי בלילה) פגעה פגיעה ישירה במבנה של ישיבת ההסדר בשדרות. בחסדי שמיים לא היו נפגעים, אך לבניין נגרם נזק. בתגובה, תקף צה"ל תשתיות טרור של חמאס. כמו כן, ישראל הודיעה על סגירתו המוחלטת של מרחב הדיג ברצועה.

תגיות:רצועת עזהקטארמוחמד אל-עמאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה