חדשות בארץ

קטאר תעביר לפלסטינים 480 מיליון דולר

על פי הודעת משרד החוץ הקטארי, 300 מיליון דולר יועברו לתקציב הבריאות והחינוך של הרשות הפלסטינית. אבו מאזן ואיסמאעיל הנייה הודו לשליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד, על הסיוע

שליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד (צילום: שאטרסטוק)שליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד (צילום: שאטרסטוק)
אא

שליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד, הורה להעביר לפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה סיוע בסך 480 מיליון דולר. כך מסר הלילה (שלישי) משרד החוץ של המדינה המפרצית.

על פי ההודעה, 300 מיליון דולר מתוך הסכום יועברו לרשות הפלסטינית בצורה של מענקים והלוואות "על מנת לתמוך את תקציב הבריאות והחינוך". 180 מיליון דולר נוספים יוקצו לסיוע הומניטרי דחוף עבור פרויקטים של האו"ם ועבור תמיכה באספקת החשמל לפלסטינים.

"קטאר קוראת לקהילה הבינלאומית ולכל מרכיביה למלא את אחריותם ההומניטרית והמוסרית ולעזור לעם הפלסטיני להתגבר על המשבר ההומניטרי בפניו הוא עומד", נאמר בסיום הודעת משרד החוץ הקטארי.

יו"ר הרשות הפלסטינית הודה לשליט הקטארי על הסיוע הפיננסי. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א מסרה כי אבו מאזן "הביע את תודתו והערכתו" לאמיר תמים והדגיש כי "הסיוע יתרום להקלת הנטל מעל עמנו, יתמוך בו כדי שיוכל לעמוד באתגרים, ויחזק את עמידתו האיתנה על אדמתו". 

הבעת תודה אישית לשליט קטאר הגיעה גם מעזה – ממנהיג החמאס איסמאעיל הנייה. בהודעה שפרסם הנייה נאמר כי החלטתו של האמיר "מבטאת את עמדותיה הלאומיות הנחושות של קטאר ביחס לעם הפלסטיני במישור החומרי ובמישור המדיני בפורומים הבינלאומיים השונים, ואת עמידתה לצד זכויותיו הלגיטימיות".

אתמול בבוקר – בתום יומיים של סבב לחימה נוסף, אגרסיבי מקודמיו – נכנסה לתוקף הפסקת האש בין ישראל וארגוני הטרור ברצועה, שהושגה בתיווך מצרים והאו"ם. כמו בסבבים הקודמים, בישראל הרשמית לא אישרו כי הושג הסכם. בצה"ל שוררת ההערכה, כי ללא התקדמות משמעותית בתהליך ההסדרה, הסבב הבא הוא רק שאלה של זמן, שיתבטא בשבועות ספורים בלבד.

תגיות:הרשות הפלסטיניתרצועת עזהקטאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה