חדשות בארץ

סקר חדש: ליברמן מתחזק, השיתוק הפוליטי נמשך

על פי הסקר של מכון "מאגר מוחות", שפורסם ברדיו 103fm, ישראל ביתנו תעלה ל- 8 מנדטים ותחזק את כוח המיקוח הפוליטי שלה. הצבתו של גבי אשכנזי בראשות כחול לבן, במקומו של בני גנץ, תוסיף למפלגה 2 מנדטים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, שפורסם הבוקר (שישי) ברדיו 103fm, מלמד כי ישראל ביתנו תמשיך – גם לאחר הבחירות הבאות – להוות לשון מאזניים, שתוכל למנוע את הקמתה של ממשלת ימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו. עוד עולה מהסקר כי הצבתו של גבי אשכנזי בראש כחול לבן תחזק את כוחה של המפלגה מול הליכוד.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות", ריצה של כחול לבן לבחירות בראשות בני גנץ מקנה לה 33 מנדטים – ירידה של 2 מנדטים לעומת הכנסת היוצאת. הליכוד שומר על כוחו עם 35 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות ליברמן, שקיבלה בבחירות האחרונות 5 מנדטים, עולה ל- 8. יהדות התורה שומרת על 8 המנדטים שלה, בעוד ש"ס יורדת מ- 8 ל- 7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין נותר עם 5 מנדטים, ואילו הימין החדש מצליח הפעם לעבור את אחוז החסימה ומקבל 5 מנדטים.

מרצ נשארת עם 5 מנדטים, בעוד במפלגת העבודה נמשכת ההידרדרות, והיא זוכה ל- 4 מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה. במפלגות המגזר הערבי – חד"ש-תע"ל מקבלת 6 מנדטים ורע"מ-בל"ד 4 מנדטים.

במאזן בין הגושים, גוש מפלגות הימין-חרדים – ללא ישראל ביתנו – מקבל 60 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים זוכה ל- 52 מנדטים. גם הפעם, נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה ללא ליברמן, אלא אם כן יצליח להעביר אליו לפחות מנדט אחד מהצד השמאלי של המפה הפוליטית – מהלך שלא צלח בידו בניסיון הקודם.

עוד עולה מהנתונים, כי במידה ובכחול לבן יחליטו להדיח את גנץ ולהעמיד בראש את אשכנזי – תקבל המפלגה 35 מנדטים ותהיה המפלגה הגדולה בכנסת הבאה. במקרה זה, הליכוד ייחלש ל- 33 מנדטים. בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא יחולו שינויים – למעט איחוד מפלגות הימין שיירד במנדט אחד ל- 4, ורע"מ-בל"ד שתתחזק במנדט ל- 5. במצטבר, גוש השמאל-ערבים יקבל 55 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים – ללא ליברמן – יירד ל- 57 מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה