חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטה לשדרות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור ברצועת עזה, שכללו תשתיות טרור במתחמים צבאיים, וכן מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ההסלמה בדרום: דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) מספר יעדי טרור ברצועת עזה, שכללו תשתיות טרור במתחמים צבאיים, וכן מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אמש מהרצועה לעבר שטח ישראל.

בהודעה שנמסרה מדובר צה"ל נאמר: "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

התקיפה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)

הרקטה שנורתה אמש מהרצועה פגעה פגיעה ישירה במבנה של ישיבת ההסדר בשדרות. בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים, אך למבנה נגרם נזק.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, היה הראשון במערכת הפוליטית להגיב על ירי הרקטה. דקות ספורות לאחר שהתברר כי הרקטה פגעה ישירות במבנה בשדרות, כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו: "תושבי הדרום היקרים, תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון". ליברמן הוסיף כי "חייבים לקבור קבורת חמור את 'תהליך ההסדרה' ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית. יש להנחית מכה קשה על החמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח אף הוא ביקורת על הממשלה וקרא לשנות את המדיניות מול חמאס: "כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף עזה ואת התוצאה רואים בשטח. אז מה עושים אחרת? ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה. אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט. אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להחזיר את היוזמה לידינו ואת השקט ואורחות החיים לתושבי הנגב המערבי".

יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, הגיב: "כשבטרקלינים ממוזגים מערבבים את עסקת המאה, בשדרות ועוטף עזה ילדים רצים בפחד לממ"ד. את המשוואה הזאת אנחנו מחויבים להפוך, את הפחד צריך להעביר לצד השני, לראשי חמאס בני המוות שמשבשים את חיינו בלי לתת את הדין".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר כי "הירי הערב לשדרות הוא תוצאה ברורה של ההתקפלות והמדיניות החלושה של נתניהו מול החמאס. הפסקת אש אחרי הפסקת אש, ובחמאס לומדים כי הירי על מדינת ישראל הוא משתלם. 'ימין חזק' היה מזמן מתקיף את החמאס במאות טילים, גורם לו לרדת על ברכיו, ולא מעביר מיליוני דולרים בחודש למימון טרור ומתחנן להפסקות אש".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שהגיע אל זירת נפילת הרקטה, אמר כי "המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו. הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים. תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות - הטרור לא ינצח אותנו".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה