חדשות בארץ

ארדן נגד עיתון "הארץ": "הצביעות מגיעה לשמיים"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מתח ביקורת חריפה על מתקפת עיתון "הארץ" נגדו בשל המאבק בארגוני ה- BDS בראשו הוא עומד: "'הארץ' מתייפח על הפגיעה ב'חופש הביטוי של הפלסטינים ותומכיהם'. תתביישו לכם"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן תקף בצהריים (חמישי) בחריפות את עיתון "הארץ", וזאת בעקבות מאמר המערכת הביקורתי שהעיתון פרסם נגדו.

במאמר, שכותרתו "המשרד לנזקים אסטרטגיים", קרא העיתון לסגור את המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשו עומד ארדן, אשר אחראי על המאבק של ישראל נגד ארגוני BDS הקוראים להטיל עליה חרם. לדברי העיתון, "מדובר במאבק נגד חופש הביטוי הפוליטי של הפלסטינים ותומכיהם ברחבי העולם. האמצעים שישראל נוקטת במאבק הזה הם אנטי-דמוקרטיים, דראקוניים, ופעמים רבות משיגים את המטרה ההפוכה: הרחקת יהודי התפוצות הליברליים".

ארדן הגיב על הדברים בפוסט ברשתות החברתיות, בו כתב: "עיתון 'הארץ', שמשווה את ישראל פעמים רבות לנאצים ומסייע לעשות דה-לגיטימציה לישראל בעולם, שוב הקדיש את מאמר המערכת שלו כדי לתקוף אותי. כבוד".

"הפעם שיא חדש", הוסיף ארדן, "'הארץ' מתייפח – תקשיבו טוב להזיה –  על הפגיעה ב'חופש הביטוי של הפלסטינים ותומכיהם'. וממה הפגיעה אתם שואלים? מכך שאני ומשרדי פועלים בכל דרך אפשרית נגד ארגוני ה- BDS האנטישמיים והמחוברים לטרור".

"אנחנו הרי כבר יודעים, שכאשר 'הארץ' תוקף בחריפות סימן שעשינו משהו ממש טוב, אז זה משמח. אבל חשוב גם לזכור שעיתון 'הארץ' פשוט נמצא בצד של אלה שנלחמים בנו ולא רוצים לראות כאן מדינה יהודית".

"הצביעות שלהם מגיעה לשמיים: מנצלים את חופש הביטוי האין סופי בישראל באופן מעוות, ונאבקים על חופש הביטוי של אויבינו ותומכיהם. וכנגד מי? לא נגד אבו מאזן המושחת או החמאס הרצחני – נגדנו. תתביישו לכם שם ב'הארץ'", חתם ארדן את דבריו.

כזכור, בחודש פברואר חשף ארדן דוח חדש ומקיף שערך אגף המחקר של המשרד לנושאים אסטרטגיים, המלמד על מערכת קשרים מסועפת וחובקת עולם בין ארגוני הטרור הפלסטיניים לבין ארגוניBDS  הפועלים להחרים את ישראל. על פי הדו"ח, שנשא את הכותרת "מחבלים בחליפות", חמאס ו"החזית העממית לשחרור פלסטין" החדירו בשנים האחרונות עשרות פעילי טרור, בעבר ובהווה, לתוך רשת ארגוני החברה האזרחית, על מנת לקדם חרמות נגד ישראל. פעולה זו בוצעה כחלק מאסטרטגיית המאבק הכוללת בישראל, המחשיבה את קידום החרמות כמאבק משלים למאבק המזוין נגדה.

מהדוח עלה כי ארגוני החברה האזרחית ברשות הפלסטינית, באירופה, בצפון אמריקה ובדרום אפריקה הפכו לבית גידול עבור ארגוני הטרור, פעיליהם ופעילותם: מחבלים מורשעים ופעילים של ארגוני טרור, בהם רוצחי ישראלים, שריצו עונשי מאסר בכלא הישראלי, מכהנים כיום בתפקידים בכירים בארגוני דה-לגיטימציה המקדמים חרמות, וממנים לצדם פעילי טרור נוספים לתפקידים בכירים בארגון. פעילים אלה ממשיכים לשמור על קשרים ארגוניים, כספיים, ואופרטיביים עם ארגוני הטרור.

שיטת ההסוואה של הקשר בין ארגוני הטרור לארגוני ה- BDS הובילה לכך שגורמים מערביים, בעיקר באירופה, רואים בפעילי הטרור בעבר ובהווה ובארגוני החרם פעילות אזרחית לגיטימית. במסגרת זו חברי פרלמנט אירופיים לא מהססים להיפגש עם פעילי טרור כדי להפעיל לחץ למען שחרור מחבלים עם דם על הידיים הכלואים בבתי סוהר בישראל, וכן במטרה לקדם חרמות נגד ישראל כחלק ממימוש טקטיקת המאבק בה.

בחודש שעבר נחל המאבק הישראלי ב- BDS הצלחה, כאשר הפרלמנט הגרמני אישר הצעת החלטה, שהגדירה את תנועת החרם כאנטישמית וקראה לגופים הממשלתיים במדינה שלא לסייע במימונם של ארגונים הקשורים אליה. הייתה זו החלטה ראשונה מסוגה שהתקבלה בפרלמנט אירופי, אך משמעותה הייתה יותר בתחום ההצהרתי מאשר בתחום המעשי, שכן היא אינה מחייבת את ממשלת גרמניה לפעולה. ב"הארץ" דווח השבוע, כי בין משרדי הממשלה נטוש ויכוח האם לאמץ את החלטת הבונדסטאג. הקנצלרית אנגלה מרקל עדיין לא הביעה את דעתה בסוגיה.

תגיות:גלעד ארדןBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה