חדשות בארץ

"מחבלים בחליפות": כך חדרו ארגוני הטרור לארגוני ה- BDS

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הציג דו"ח חדש של המשרד לעניינים אסטרטגיים החושף את הקשר העמוק בין פעילי טרור פלסטיניים לבין ארגוני BDS הפועלים לקדם חרמות נגד ישראל

ארדן, היום (צילום: דוברות המשרד לעניינים אסטרטגיים)ארדן, היום (צילום: דוברות המשרד לעניינים אסטרטגיים)
אא

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, חשף הבוקר (ראשון) במסיבת עיתונאים דו"ח חדש ומקיף שערך אגף המחקר של המשרד לנושאים אסטרטגיים, המלמד על הקשר העמוק הקיים בין ארגוני הטרור הפלסטיניים לבין ארגוניBDS  הפועלים להחרים את ישראל.

מהדו"ח, שכותרתו הינה "מחבלים בחליפות", עולה כי החמאס ו"החזית העממית לשחרור פלסטין" החדירו בשנים האחרונות עשרות פעילי טרור, בעבר ובהווה, לתוך רשת ארגוני החברה האזרחית, על מנת לקדם חרמות נגד ישראל. פעולה זו בוצעה כחלק מאסטרטגיית המאבק הכוללת בישראל, המחשיבה את קידום החרמות כמאבק משלים למאבק המזוין נגדה.

במחקר נדגמו 13 ארגוני BDS ברחבי העולם, בתוכם אותרו 30 מחבלים ופעילי טרור, בעבר ובהווה. 20 מהם ישבו בכלא, חלקם רוצחים ופעילי טרור בכירים שממלאים כיום תפקיד – חלקם אף תפקיד בכיר – בארגוני חרם. בתי המשפט בישראל קבעו כי לגבי חלק מפעילים אלו קיימת מסוכנות ממשית.

הדו"ח מצביע על מערכת קשרים מסועפת וחובקת עולם בין ארגוני הטרור לארגוני החרם. הוא איתר למעלה מ- 100 קשרים, הכוללים קמפיינים משותפים, כוח אדם משותף וסיוע כלכלי.

התמונה העולה מהדו"ח מעידה על כך שארגוני החברה האזרחית ברשות הפלסטינית, באירופה, בצפון אמריקה ובדרום אפריקה הפכו לבית גידול עבור ארגוני הטרור, פעיליהם ופעילותם: מחבלים מורשעים ופעילים של ארגוני טרור, בהם רוצחי ישראלים, שריצו עונשי מאסר בכלא הישראלי, מכהנים כיום בתפקידים בכירים בארגוני דה-לגיטימציה המקדמים חרמות, וממנים לצדם פעילי טרור נוספים לתפקידים בכירים בארגון. פעילים אלה ממשיכים לשמור על קשרים ארגוניים, כספיים, ואופרטיביים עם ארגוני הטרור. לא אחת, הפעילים מקפידים לשמור על 'פרופיל נמוך', מסתירים את פעולות הטרור שלהם ואף את שיוכם הארגוני, תוך שהם מוסיפים לשמם מקצועות לגיטימיים כגון 'עיתונאי', 'סופר', 'רקדן' ועוד.

בין הדוגמאות המובאות בדוח ניתן למצוא את לילא ח'אלד, הפעילה בארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" מזה 50 שנה. ח'אלד זכורה לשמצה כמי שחטפה מטוס TWA בשנת 1969, ושנה לאחר מכן הייתה מעורבת בניסיון חטיפת מטוס אל על. ח'אלד מקיימת פעילות ענפה לקידום החרם נגד ישראל, הכוללת סיורים וגיוס כספים באירופה ובדרום אפריקה. במקביל היא המשיכה גם בעשור האחרון בקשרים עם גורמי טרור. לפני כ- 4 חודשים אמרה ח'אלד בראיון כי "פלסטין תשוחרר באמצעות ההתנגדות על כל צורותיה, בראשן המאבק המזוין". הדו"ח מתאר פגישה של ח'אלד עם חבר ארגון הטרור "החזית העממית", מוסטפא עוואד, בפרלמנט האירופי, בקמפיין משותף למען שחרור מחבלים מהכלא הישראלי, וזאת במסווה של "ארגון זכויות אדם" הקרוי "סאמדון". על עוואד נגזרה שנת מאסר ביולי 2018, בין היתר בשל חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים, לרבות עם ארגון החיזבאללה.

בראש ארגון החרם הפלסטיני "אל-חק" עומד שעוואן ג'בארין, פעיל לשעבר ב"חזית העממית לשחרור פלסטין", המעסיק בארגון החרם פעילים נוספים של ארגון הטרור. ג'בארין ריצה מספר עונשי מאסר בכלא הישראלי על מעורבותו בפעולות טרור והיה מעורב, בין היתר, בגיוס פעילים לאימונים מחוץ לישראל. בית המשפט הגדיר את ג'בארין כ"ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד: "בחלק משעות פעילותו הוא מנהל של ארגון זכויות אדם, ובחלק אחר הוא פעיל בארגון טרור שאינו בוחל במעשי רצח ובניסיונות לרצח".

דוגמה נוספת היא זו של זאהר ביראווי, פעיל חמאס המקושר לארגון עד היום, העומד בראש "הועדה לתמיכה בחרם" שהוקמה ב- 2017. ביראווי עמד בעבר מאחורי ארגון משט המרמרה לישראל בשנת 2010, והוא גם משמש בתפקיד המתאם של הוועדה הבינלאומית להסרת המצור מעל עזה וכמתאם הבינלאומי של צעדות הטרור של חמאס לעבר גדר המערכת.

פעיל טרור בכיר נוסף הוא מוחמד סולאחה, שהיה חבר בלשכה המדינית של החמאס בין השנים 2017-2013 ומזוהה גם עם תנועת "האחים המוסלמים". סולאחה מתגורר כיום בבריטניה, ובמסגרת פעילותו בארגוני חברה אזרחית בשטחה הוא פועל לקידום חרמות נגד ישראל. סולאחה היה מעורב בארגון משטים לעזה, ביניהם משט המרמרה.

שיטת ההסוואה של הקשר בין ארגוני הטרור לארגוני ה- BDS הובילה לכך שגורמים מערביים, בעיקר באירופה, רואים בפעילי הטרור בעבר ובהווה ובארגוני החרם פעילות אזרחית לגיטימית. במסגרת זו חברי פרלמנט אירופיים לא מהססים להיפגש עם פעילי טרור כדי להפעיל לחץ למען שחרור מחבלים עם דם על הידיים הכלואים בבתי סוהר בישראל, וכן במטרה לקדם חרמות נגד ישראל כחלק ממימוש טקטיקת המאבק בה.

במשרד לנושאים אסטרטגיים חשפו לאחרונה כי ארגוני חרם המופיעים בדו"ח – שבהם עובדים כאמור פעילי טרור – מקבלים מימון מדינתי בהיקפים של מיליוני יורו ממדינות באירופה. זאת בנוסף לתרומות מקרנות פילנטרופיות ולגישה שיש להם לגיוס כספים באמצעות מערכות פיננסיות ובנקאיות. בשנה האחרונה, הודות לפעילותו המדינית של המשרד ולחשיפת קשרי הטרור של הארגונים, מספר מדינות באירופה הודיעו על בחינה מחודשת ועצירת כספים המועברים לארגוני חרם. הדו"ח החדש יתפרסם במספר שפות ויישלח למנהיגים מדיניים וגורמים פיננסיים ברחבי העולם על מנת להניעם לפעולה נגד ארגוני החרם ולעצירת המימון המוזרם להם.

השר ארדן אמר עם חשיפת הדו"ח: "ארגוני הטרור וארגוני החרם מאוחדים במטרתם לחסל את ישראל ורואים בדה-לגיטימציה ובחרמות נגד ישראל אמצעי משלים למאבק המזוין. אני מצפה כי בעקבות חשיפת הקשרים בין ארגוני החרם לארגוני הטרור, האיחוד האירופי והמדינות המממנות יחשבו מסלול מחדש בקשר ללגיטימציה ולמימון שהן נותנות לארגוני ה- BDS".

תגיות:חמאסגלעד ארדןBDSהחזית העממית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה