חדשות בארץ

המאבק על הקול הרוסי: נתניהו מינה יועץ מיוחד ליוצאי מדינות חבר העמים

ראש הממשלה, השואף לפגוע במאגר האלקטורלי של ישראל ביתנו, מינה את עורך הדין אריאל בולשטיין ליועצו לענייני יוצאי מדינות חבר העמים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב: "ראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי"

נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (רביעי) על מינויו של עורך הדין אריאל בולשטיין ליועצו המיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. "העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים", אמר נתניהו לאחר שהודיע על המינוי, "אך ישנן סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים".

בולשטיין עלה לישראל בשנת 1990. הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ובתואר שני במנהל מאוניברסיטת בר אילן, חבר בלשכת עורכי הדין וחבר הדירקטוריון של מכון ז'בוטינסקי. בולשטיין כותב מאמרים באתר השמרני "מידה", וכן טורים ומאמרי דעה בעיתון "ישראל היום", בהם נהג לאחרונה לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

המינוי החדש של נתניהו נועד לחזק את מעמדו של הליכוד בקרב מגזר העולים יוצאי חבר העמים ובכך לפגוע במאגר האלקטורלי של ישראל ביתנו. ליברמן הגיב על המינוי בחשבון הטוויטר שלו: "אתמול ראש הממשלה מינה יועצת לענייני בעלי חיים. היום לאחר פרסום הסקרים בכלי התקשורת, בהם 'ישראל ביתנו' משיגה 10 מנדטים, מינה יועץ לענייני עולים מברית המועצות לשעבר. זה מעיד שראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה –  יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני".

בליכוד השיבו לליברמן בתגובה שפרסמו בשפה הרוסית: "ההשוואה ההזויה של איווט בין העולים מברית המועצות לבין בעלי חיים מעידה בעיקר על פאניקה וזלזול בציבור. אנו בטוחים שעורך הדין אריאל בולשטיין, שעלה לישראל ב- 1990, יוכל לתרום באופן משמעותי לקידום מעמדם של יוצאי ברית המועצות לשעבר ולפתרון האתגרים של ציבור חשוב זה בחברה הישראלית. חבל שלאיווט אכפת רק מאיווט – לא מהפנסיות שראש הממשלה נתניהו יביא, ובטח לא מהעולים".

כזכור, המשבר הפוליטי שיזם ליברמן מנע מנתניהו את היכולת להרכיב ממשלה ואילץ אותו לפעול להקדמת הבחירות. למחרת ההצבעה על פיזור הכנסת, תקף ראש הממשלה בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו: "הוא שוב הפיל ממשלת ימין – בפעם השנייה בתוך 8 חודשים. הוא קיבל כל מה שרצה. הוא קיבל גם את חוק הגיוס. את כל מה שצה"ל צריך, היעדים והמכסות לפי החוק שלו. ליברמן הוא המפיל הלאומי, מפיל סדרתי של ממשלות ימין".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה