חדשות בארץ

שלב הטיעונים לעונש במשפט המחבל שרצח את לוחם דובדבן: "דורשים עונש מוות"

משפחתו של רונן לוברסקי הי"ד קראה לפרקליטות הצבאית לדרוש לגזור עונש מוות על המחבל: "צריך לטפל בטרור ביד קשה"

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד (צילום: "אם תרצו")ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד (צילום: "אם תרצו")
אא

בבית המשפט הצבאי במחנה עופר החל היום (רביעי) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של המחבל אסלאם נאג'י, אשר רצח את לוחם יחידת דובדבן, סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד.

לוברסקי נפצע באורח אנוש ב- 24 במאי 2018, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים אל-אמערי, וזאת לאחר שהמחבל השליך מגג סמוך לוח שיש על ראשו. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפטר כעבור יומיים מפצעיו. המחבל נעצר כשבועיים לאחר מכן על ידי יחידת דובדבן. בית המשפט הרשיע אותו לפני חודשיים בעבירה של גרימת מוות בכוונה – המקבילה בדין הצבאי לעבירת רצח.

בחודש דצמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את המבנה בן ארבע הקומות במחנה אל-אמערי, בו התגוררה משפחתו של המחבל. צה"ל הודיע בתחילה למשפחה כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה, אך לאחר בדיקה נוספת הוחלט להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. בג"ץ דחה ברוב קולות את עתירת המשפחה נגד הריסתו הכוללת של המבנה.

במהלך המשפט תבעו בני משפחתו של לוברסקי הי"ד לגזור עונש מוות על המחבל, אך הפרקליטות הצבאית לא העלתה את הבקשה בפני בית המשפט.

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, החבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, אמר בפתח הדיון בבית המשפט הצבאי כי על המדינה לדרוש הטלת עונש מוות על המחבל: "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. לא נפסיק לדרוש זאת, צריך לטפל בטרור ביד קשה".

"זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המוצהרים זכות להישפט במקום לחסלם", הוסיף האב השכול. "ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזיה. רק יישום חבילת הרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס ימנע את הרצח הבא."

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים", אמר: "עצוב לראות איך מחבלים שפלים אשר רצחו את טובי בנינו לא מוצאים להורג, ובמקום זה חוגגים בבתי הכלא הישראליים. הגיע הזמן להשית על מחבלים עונש מוות ועל משפחתם גירוש לאלתר. הרתעה אמיתית מתחילה בפסקי דין אמיצים. עם החפץ בחיים לא צריך ליצור לאויביו תמריצים להרוג אותו. ככה לא נלחמים בטרור."

עורך הדין מוריס הירש, שכיהן בעבר כראש התביעה הצבאית באיו"ש ומלווה את המשפחה ואת פורום "בוחרים בחיים", ביקש מבית המשפט לפסוק פיצויים למשפחתו של רונן הי"ד. לדבריו, "בהינתן העמדה שלא ניתן להטיל על הרוצח עונש מוות, אנו תקווה שבית המשפט יטיל על הרוצח עונש מאסר עולם, שממנו לא ישתחרר עד שימות, וכן פיצוי כספי גדול במיוחד. על פי ההערכה, הרשות הפלסטינית תשלם לרוצח של רונן כ- 5 מיליון שקלים במהלך כליאתו. לכן התבקש בית המשפט לפסוק פיצויים רגילים ועונשיים, על מנת לוודא כי הרוצח השפל לא יצא נשכר. הגיע העת שגם בתי המשפט הצבאיים יאמצו גישה שמשדרת הרתעה כלפי מחבלים, גם בהיעדר עונש מוות".

ולדימיר לוברסקי (צילום: תנועת "אם תרצו")

תגיות:רונן לוברסקיבית משפט צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה