חדשות בארץ

"ניצחון השפיות": בית המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי ייהרס בשלמותו

שופטי בג"ץ דחו הערב את עתירת משפחתו של המחבל וקיבלו ברוב קולות את עמדת מערכת הביטחון, לפיה יש להרוס את ארבע קומותיו של הבניין ולא להסתפק בהריסה חלקית

"ניצחון השפיות": ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)"ניצחון השפיות": ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בג"ץ אישר הערב (ראשון) להרוס את בית משפחתו של המחבל אסלאם נאג'י, שרצח את חייל דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד.

לוברסקי נפצע באורח אנוש ב- 24 במאי, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה אל-אמערי, לאחר שהמחבל השליך מגג סמוך לוח שיש על ראשו. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפטר כעבור יומיים מפצעיו. המחבל נעצר כשבועיים לאחר מכן על ידי יחידת דובדבן.

צה"ל הודיע בתחילה למשפחתו של המחבל כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה בו היא מתגוררת. לאחר בדיקה נוספת הוחלט בחודש ספטמבר להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. משפחתו של המחבל הגישה עתירה לבג"ץ על הכוונה להרוס את כל המבנה, אך העתירה נדחתה ברוב קולות. השופטות יעל וילנר ודפנה ברק ארז קבעו כי יש לקבל את עמדת מערכת הביטחון ולהרוס את הבית כולו, בעוד השופט ג'ורג' קרא טען כי יש להרוס שתי קומות בלבד. למשפחה ניתנו 10 ימים להתארגן לקראת ביצוע ההריסה.

וילנר כתבה בפסק הדין: "אני ערה לפגיעה שתסב הריסת המבנה לדייריו, אשר לא נטען כי היו מעורבים בתכנון הפיגוע. ברם, בשים לב למכלול השיקולים הרלוונטיים ולאור חשיבותה של הרתעה יעילה ומשמעותית בענייננו ובכלל למען השמירה על שלומם וגופם של אזרחי המדינה, אני סבורה כי אין בפגיעות נלוות אלו, קשות ככל שיהיו, כדי לפגום במידתיותו של צו ההריסה".

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, הגיב על ההחלטה לאשר את הריסת המבנה בו התגורר המחבל בשלמות: "ארגוני הדה-לגיטימציה מבקשים שוב ושוב לחזק את המחבלים. החלטת בג"ץ היא ניצחון השפיות. אנו מקווים כי כעת ימשיכו המחוקקים בצעדים המתבקשים הבאים, והם קידום חבילת הרתעה נגד הטרור. אנו מצפים רק לדבר אחד נוסף, והוא הטלת עונש מוות על המחבל שרצח את רונן".

תגיות:בג"ץרונן לוברסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה