חדשות בעולם

למדו לקח: הניו יורק טיימס יפסיק לפרסם קריקטורות פוליטיות

בעקבות סערת הקריקטורה האנטישמית שלעגה לנתניהו וטראמפ, ולאחר שהספיק להוציא שתי הודעות התנצלות שרק בשנייה הודה בפירוש כי מדובר היה באיור אנטישמי לכל דבר – הודיע הניו יורק טיימס כי הוא מיישר בין המהדורה הבינלאומית למהדורה המקומית ומפסיק לפרסם קריקטורות פוליטיות

ממטה הניו יורק טיימס (צילום: שאטרסטוק)ממטה הניו יורק טיימס (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר סערת הקריקטורה האנטישמית, העיתון ניו יורק טיימס הודיע אתמול (שני) כי לא יפורסמו יותר קריקטורות פוליטיות במהדורה הבינלאומית שלו. למרות שהם לא היו אחראים לאיור האנטישמי, העיתון הודיע על פיטורם של שניים מהמאיירים שלו. ההודעה מגיעה בעקבות גל גינויים נרחב שספג העיתון לאחר שבאפריל פרסם קריקטורה עם נרטיבים אנטישמיים מובהקים, בה הוצג ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ככלב נחייה שמוביל את הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, שמוצג כאדם עיוור.

גל המתקפות על העיתון אילצו אותו לעצור לאלתר את פרסומן של האיורים הפוליטיים, עד לאתמול, אז יצאה ההודעה הרשמית על כך. ג'יימס בנט, עורך עמוד הדעות של הניו יורק טיימס, מסר כי העיתון "גאה מאוד ומוקיר תודה על עבודתם של המאיירים פטריק שאפט והנג קים סונג למען המהדורה הבינלאומית במשך שנים". עם זאת, הוסיף בנט, "במשך יותר משנה אנחנו שוקלים לאחד את השורות של המהדורה עם זו המקומית ולשים סוף לקריקטורה הפוליטית היומית והחלטנו לעשות זאת החל מ-1 ביולי", אמר בהתייחס לשוני בין המהדורה המקומית חסרת הקריקטורות, לבין זו הבינלאומית שהכילה איורים פוליטיים.

אחד משני המאיירים שפוטר, פטריק שאפט, כתב באתר האינטרנט שלו כי לאחר יותר מ-20 שנים שהעניק את שירותיו לעיתון, "אני מניח את העט בכאב – הרבה שנים של עבודה נמחקו בגלל קריקטורה אחת – אפילו לא שלי – שמעולם לא הייתה צריכה להתפרסם בעיתון הטוב ביותר בעולם".

הקריקטורה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

לאחר הפרסום של הקריקטורה השנויה-במחלוקת, התנצל הניו יורק טיימס פעמיים במספר כאשר את בהודעה הראשונה שמיהר להוציא נכתב כי האיור נעשה רק "בחוסר שיקול דעת" וכי הם מבינים כי זהו איור "פוגעני". בהודעה השנייה שניפק העיתון הובאה התנצלות מלאה בה כבר הודה העיתון כי מדובר באיור אנטישמי לכל דבר. בהודעה נכתב בין היתר כי "אנו מצטערים על פרסום הקריקטורה האנטישמית ואנו מחויבים לעשות הכל כדי שהאירוע לא יחזור על עצמו שוב", בנוסף לזאת, טרחו והוסיפו: "בזמנים שבהם האנטישמיות מרימה ראש בעולם כולו, יותר מהכול - זה אינו מתקבל על הדעת". בעיתון ציינו אז כי הם בוחנים מחדש את תהליכי העבודה הפנימיים וההכשרה, וכי הם מצפים לשינויים משמעותיים.

לצד הקריקטורה הובא מאמר דעה המבקר בחריפות את מדיניותו הפרו-ישראלית של הנשיא טראמפ, לצד מהלכיו בנוגע להגירה הלא-חוקית לתוך ארצות הברית. טראמפ מוצג כאדם עיוור, חובש כיפה, אשר מובל בידי כלב נחייה בעל אף ארוך שעונד על צווארו סמל מגן דוד בדמותו של ראש הממשלה נתניהו.

בעקבות הפרסום, פנה הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, למערכת העיתון תוך שהוא מותח עליהם ביקורת חריגה באשר לאיור. דיין הבהיר כי מדובר ב"קריקטורה אנטישמית, שהימצאותה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

תגיות:קריקטורההניו יורק טיימס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה