חדשות בארץ

שיפור משמעותי במצב הפצוע מפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים

במצבו של גבריאל לביא, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה לפני כשבוע וחצי, חלה הטבה משמעותית. הוא צפוי לדבר מחר בפני כלי התקשורת

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במצבו של גבריאל לביא, שנפצע לפני כשבוע וחצי בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, חל שיפור משמעותי. כך נמסר בצהריים (שלישי) מבית החולים שערי צדק בו הוא מאושפז. מחר הוא צפוי לדבר לראשונה בפני אמצעי התקשורת.

לביא, אברך הלומד בישיבה ברובע המוסלמי, עשה את דרכו מתפילת שחרית בחזרה לישיבה כאשר המחבל, תושב הכפר עבווין, נכנס דרך שער שכם סמוך לשעה 6:20 ודקר אותו ברחבה הפנימית. לביא נפצע באורח אנוש. ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר במחלקת הטראומה בבית החולים שערי צדק, סיפר כי "הוא הגיע לחדר הטראומה דקור בכל חלקי גופו – קרקפת, צוואר, גב, חזה, גפיים עליונות. הוא היה במצב קשה, קיבל טיפול רפואי דחוף בחדר הטראומה, והועבר בדחיפות לחדר ניתוח. בניתוח ביצענו את הפעולות הנדרשות לייצוב מצבו". מאז הפציעה השתפר מצבו של לביא בהדרגה, בחסדי שמיים מרובים, ובשבוע שעבר הוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה רגילה. כיום, כאמור, נמסר על הטבה משמעותית נוספת במצבו.

הפצוע השני בפיגוע, הנער ישראל מאיר נחומברג, שוחרר ביום רביעי שעבר לביתו. לאחר שדקר את לביא, המשיך המחבל בריצה, הגיח מאחד הרחובות הצדדיים ודקר את נחומברג בגבו. לאחר מכן ניסה לדקור גם את אחיו חיים, שהצליח לברוח. שוטרים שהוצבו בשער יפו הבחינו בנער הנמלט מהמחבל, אפשרו לו לחלוף על פניהם, ביצעו ירי ממוקד לעבר המחבל ונטרלו אותו. ישראל מאיר, שנפצע באורח בינוני, שחזר לאחר מכן כי בתחילה לא הרגיש שנדקר. "אני זוכר שהגיע מישהו מאחוריי. חשבתי שהוא נותן לי בוקס ופתאום ראיתי סכין ארוכה מלאה בדם. רצתי לכיוון בית כנסת החורבה והזעקתי עזרה. בחסדי שמיים יצאתי כמעט ללא פגע".

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה