חדשות בארץ

הנער שנפצע בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שוחרר מבית החולים

ישראל מאיר נחומברג, שנפצע בפיגוע באורח בינוני, שוחרר לביתו. אביו הודה לעם ישראל על התמיכה ועל התפילות לרפואת בנו: "פגשנו את עם ישראל ביופיו האמיתי". במצבו של הפצוע השני, גבריאל לביא, חל שיפור נוסף: הוא נושם בכוחות עצמו והועבר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה רגילה

ישראל מאיר נחומברג וד"ר מיכאיל סאמר מהמחלקה לכירורגיה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)ישראל מאיר נחומברג וד"ר מיכאיל סאמר מהמחלקה לכירורגיה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
אא

חסדי שמיים: ישראל מאיר נחומברג, הנער בן ה- 16.5 שנפצע בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שהתרחש ביום שישי האחרון, שוחרר היום (רביעי) לביתו.

ישראל מאיר נפצע בפיגוע באורח בינוני מדקירת סכין בגבו שפגעה בריאותיו. הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם והתקבל ביחידת הטראומה על ידי ד"ר מיכאיל סאמר. לאחר ייצובו וטיפול רפואי שקיבל בהתאם, הוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ, ולאחריה במחלקה לכירורגיה. עם שחרורו הודה ישראל מאיר לצוות האחים והאחיות, לרופאיו ולעובדות הסוציאליות שטיפלו בו לאורך שהותו בהדסה עין כרם.

רפאל נחומברג, אביו של רפאל, אמר: "אנו יוצאים הביתה עם ישראל מאיר כשבפינו תודה גדולה לרופאי הדסה בכל היחידות, לד"ר מיכאיל סאמר שטיפל בו ביחידת הטראומה ולמנהל הטראומה ד"ר מיקלוש שהמשיך את הטיפול עד לסיומו, לעובדות הסוציאליות המלוות ולצוות האחים והאחיות. תודתנו הגדולה גם לכל עם ישראל, על התפילות – גם בליל שבת, על הכוונה שבתפילה, על החיזוק שהגיע אלינו מכל העולם. פגשנו את עם ישראל ביופיו האמיתי".

מצבו של גבריאל לביא, בן 50, שנפצע בפיגוע באורח קשה מאוד, ממשיך להשתפר. מבית החולים שערי צדק בירושלים, בו הוא מאושפז, נמסר אתמול כי הוא נושם בכוחות עצמו והועבר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה רגילה.

המחבל, בן 19 תושב הכפר עבווין, הגיע ביום שישי האחרון לעיר העתיקה סמוך לשעה 6:20. הוא נכנס דרך שער שכם, ודקר ברחבה הפנימית את לביא. הוא החל לרוץ, הגיח מאחד הרחובות הצדדיים ודקר את נחומברג. לאחר מכן ניסה לדקור גם את אחיו חיים, שהצליח לברוח. שוטרים שהוצבו בשער יפו הבחינו בנער הנמלט מהמחבל, אפשרו לו לחלוף על פניהם, ביצעו ירי ממוקד לעבר המחבל ונטרלו אותו.

שני האחים סיפרו כי הגיעו לירושלים ללמוד תורה בלילה ולאחר מכן התפללו תפילת שחרית בכותל הקטן. חיים אמר כי המחבל רץ לעברם עם סכין, ניסה לדקור את אחיו בצוואר אבל פגע לו בגב. ישראל מאיר שחזר כי בתחילה לא הרגיש שנדקר. "אני זוכר שהגיע מישהו מאחוריי. חשבתי שהוא נותן לי בוקס ופתאום ראיתי סכין ארוכה מלאה בדם. רצתי לכיוון בית כנסת החורבה והזעקתי עזרה. בחסדי שמיים יצאתי כמעט ללא פגע".

תגיות:העיר העתיקהירושליםפיגועבית החולים הדסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה