חדשות בארץ

"מנדלבליט יכול לקבל החלטה נקייה? רק הציבור קובע"

על רקע הודעת ראש הממשלה כי יתייצב לשימוע כשבועיים לאחר הבחירות, ח"כ מיקי זוהר תקף את התנהלות מערכת המשפט וטען כי פרקליט המדינה והיועמ"ש מתכוונים ליצור תקדים משפטי על גבו של נתניהו כדי לרצות את התקשורת ולהדיח את נתניהו מכיסאו

נתניהו וזוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וזוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הציבור הוא זה שקובע את הנורמות החברתיות, הוא הריבון. הבחירות הקרובות הם אלה שיקבעו האם נתניהו יישאר רה"מ לעוד שנים רבות או שהוא מסיים את תפקידו", כך אמר הבוקר (שלישי) ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. "השימוע הזה נועד לנסות לשכנע את היועמ"ש לשנות את דעתו", אמר זוהר בריאיון לכאן ב'. זוהר טען כי ישנו ספק האם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ישנה את דעתו. לטענתו, על "מערכת המשפט להתחשב בציבור כי הוא הריבון".

אתמול, עם פקיעת הדד-ליין שהציב מנדלבליט לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו עליו להודיע לו אם יתייצב לשימוע בראשית אוקטובר, אישר נתניהו את התייצבותו אך טען כי נכון היה לאחרו. בהודעה אתמול נמנע נתניהו, באמצעות פרקליטו עמית חדד, מלתקוף חזיתית את מנדלבליט, מה שלא מנע ממנו, שבוע קודם לכן, למתוח עליו ביקורת חריגה כאשר היועמ"ש דחה את בקשת נתניהו לאחר השימוע. ראש הממשלה כינה את החלטתו כנגועה ב"חוסר צדק", והטיח בו כי "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת".

היום טען זוהר כי נתניהו לא מעוניין לוותר על זכותו לשימוע, לדבריו, "כי הוא באמת מאמין שבתוך ההליך הזה הוא יצליח להפריך הרבה מאוד מהטענות שהועלו נגדו". זוהר הוסיף כי זו הסיבה שראש הממשלה חפץ בדחיית השימוע, כדי להיערך לכך בצורה מיטבית. "לצערי היועמ"ש לא נענה ואנחנו מקווים שעוד ישנה את דעתו", אמר.

 

"מערכת המשפט תהיה חייבת להתחשב בתוצאות הבחירות"

נוסף על זאת, בהמשך לטענותיו כי מערכת המשפט "תופרת תיקים" לפוליטיקאים, זוהר טען כי הוא "יודע מה ההחלטה שלו (של היועמ"ש)". לדבריו, "הוא יחליט להגיש נגד רה"מ כתב אישום" וזאת בעקבות הלחץ המסיבי, לדבריו, שמפעילים עליו גורמי התקשורת ומפגינים פוליטיים. זוהר אף הוסיף: "אתה רואה שמנפצים את מצבת אביו ז"ל ואתה תוהה האם הוא מסוגל לקבל את ההחלטה הזו בצורה נקיה".

עוד טען זוהר: "רה"מ יודע שהוא חף מפשע הוא מעולם לא לקח שקל לכיסו, הוא מעולם אל עבר עלה החוק, הוא מעולם לא עשה שום פעולה שיש בה בצע כסף או משהו שדומה לבצע כסף, והוא מואשם במשהו שלא האשימו אף אחד במדינת ישראל מיום תקומתה.

מבחינת רה"מ טבעי יהיה לחשוף שהוא חף מפשע הבעיה היא אחרת, הבעיה היא שבמערכת המשפטית אנשים כמו שי ניצן שאומרים כן פעם ראשונה אנחנו נאשים אדם במדינת ישראל בעבירות תקשורת-פוליטיקה שאין בהם בצע כסף אבל כן הגיעה העת לעשות את העניין הזה באופן מפתיע הייתי אומר נגד רה"מ, וכשאני מתבונן על העניין הזה מהצד אני לא אופטימי מאחר שכנראה שהתקבלה שם החלטה, אגב גם היועמ"ש אמר שהוא מתכוון להגיש נגד רה"מ כתב אישום והשימוע הזה נועד לנסות לשכנע את היועמ"ש לשנות את דעתו".

בסיכום דבריו טען זוהר כי היועמ"ש ומערכת המשפט "יהיו חייבים להתחשב בתוצאות הציבור ולראות מה הציבור חושב כי בסוף הציבור הוא הריבון".

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליטמיקי זוהרבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה