חדשות בארץ

גבאי: לא אתמודד בבחירות לראשות העבודה

לקראת כינוסה מחר של ועידת מפלגת העבודה, הודיע היו"ר אבי גבאי כי לא יציג את מועמדותו בבחירות המקדימות לראשות המפלגה. הוא לא הבהיר האם בכוונתו להמשיך כחבר כנסת

גבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הודיע לפני הצהריים (שלישי) כי לא יציג את מועמדותו בבחירות המקדימות לראשות המפלגה האמורות להתקיים בחודש הבא.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב גבאי: "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה, ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואליים בכדי להחליט ולהודיע".

"לא היה לנו קל. כלל וכלל לא", הוסיף גבאי במסר לתומכיו במפלגה. "הלכנו במסע עם אינסוף היתקלויות מכל הכיוונים, מסע רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. והיו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון. עם השלמת תהליך הפריימריז, אסיים את תפקידי כיו"ר המפלגה. אני מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל".

ועידת מפלגת העבודה תתכנס מחר להכריע כיצד ייבחר יו"ר המפלגה הבא. היו"ר הפורש ציין בדבריו כי הוא סבור שיש להטיל את המשימה על כלל חברי המפלגה: "בחירת יו"ר היא הדרך המרכזית שבה החברים משפיעים על כיוון המפלגה, ואסור לקחת מכם את הזכות והחובה הזאת. זוהי ההצעה שאנו מביאים לוועידה, ולפיה הפריימריז יתקיימו ב- 2 ביולי".

בהתייחסו לשאלה האם יש לקיים גם פריימריז לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת או להשאיר את הרשימה כפי שעוצבה בבחירות המקדימות שנערכו לפני 4 חודשים בלבד, כתב גבאי כי "בשתי החלופות הללו קיים היגיון, ועל כן הנהלת המפלגה החליטה להביא את שתי החלופות להחלטת הוועידה". הוא לא הבהיר האם בכוונתו להמשיך ולכהן כחבר כנסת או שהוא מתעתד לפרוש מהחיים הפוליטיים.

הודעתו של גבאי באה לאחר שאתמול הודיע מספר 2 ברשימת העבודה, חבר הכנסת טל רוסו, על פרישתו מהפוליטיקה. רוסו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי נכנס לחיים הפוליטיים לפני כ- 4 חודשים "עם תוכניות גדולות לשינוי במפלגת העבודה, ולא פחות מכך במדינת ישראל". אלא שלדבריו, הסיטואציה הפוליטית – של בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בזמן קצר כל כך – אינה מאפשרת לו לקדם את תוכניותיו: "איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה, ועל כן אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה- 22".

חבר הכנסת לשעבר איתן כבל אמר בצהריים כי יחליט בימים הקרובים האם להצטרף למרוץ על ראשות מפלגת העבודה. בראיון לאסתי פרז בכאן רשת ב', מתח כבל ביקורת חריפה על גבאי, שלדבריו היה צריך להתפטר מיד עם היוודע תוצאות הבחירות: "הוא לקח מפלגה של 24 מנדטים והפך אותה בפרק זמן כל כך קצר למפלגה של 6 מנדטים בקושי. זה באמת הישג יוצא מן הכלל". כבל הוסיף כי "הבעיה כבר מזמן אינה אבי גבאי אלא חבריי לסיעה. הדברים מתנהלים כאילו כלום לא קרה. כל מה שמעניין אותם זה האני שלהם ולא טובת המפלגה".

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיאיתן כבלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה