חדשות בארץ

יעלון בהשוואה מקוממת: "גם חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות"

במתקפה חריגה וחסרת תקדים של חבר הליכוד ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון, השווה בין חמאס למפלגת השלטון וחטף על הראש. הליכוד: "איבד את זה". ובינתיים, בכחול לבן הולכים על הראש של נתניהו ומנסים לגרור מצביעי ימין תוך הבלטה של בכיריה - משה יעלון, יועז הנדל, צבי האוזר וגבי אשכנזי

נתניהו ויעלון (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)נתניהו ויעלון (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
אא

מספר 3 בכחול לבן ושר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון, תקף היום (שני) בחריפות חריגה את מפלגת הליכוד והשווה בין הליכוד לארגון הטרור החמאס. את הדברים אמר במהלך ריאיון לערוץ הכנסת, כאשר נשאל אודות הצהרות כחול לבן כי הם שוללים חבירה לליכוד תחת הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולעומת זאת יחברו לליכוד ללא נתניהו. לדברי יעלון, "אז בליכוד בוחרים בבחירות דמוקרטיות, גם חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות". הוא הוסיף כי בליכוד "מתנהגים עם מאזן אימה כלפי חברי הכנסת".

באשר למתפקדים שבחרו פעם אחר פעם בנתניהו, אמר יעלון כי "אנחנו לא אומרים שהם לא מבינים כלום", חידד. לטענתו, בשיחות "בארבע עיניים עם לא מעט חברי כנסת", הם "מבינים שיש פה בעיה, אבל הם לא מעיזים".

יעלון, שהיה מדמויות המפתח בליכוד ואף כיהן בה כשר ביטחון עד להדחתו ב-2016, תהה "איך נוצר מאזן אימה כזה שדומה יותר לדמוקטטורה ולא לדמוקרטיה?". באשר לישיבה בממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו, מספר 3 בכחול לבן חזר על ההתחייבות כי "חד משמעית" מפלגתו לא תשב עם נתניהו. לטענתו, "זה לא עניין אישי, זה עניין של ביביזם – שהפך להיות משהו מאוד מסוכן לעתיד המדינה מבחינת הפגיעה בדמוקרטיה, זה הפך להערצה לאיש אחד".

"זה הליכוד? זה מנחם בגין? זה ז'בוטינסקי?", תהה יעלון. "רק הוא בזכותו קיים הליכוד? רק בזכותו קיימת המדינה? יש לו הישגים אבל בין זה לבין להפוך לדמוקטטורה שבה הוא דואג לעצמו – גם הקדמת הבחירות ופיזור הכנסת וגם שימוע או לא שימוע – הכול משועבד לאינטרסים האישיים שלו. זו הסכנה ואיתה צריך להתמודד".

בליכוד לא נשארו חייבים ומיהרו להגיב בחשבון הטוויטר של המפלגה: "בוגי יעלון מזמן איבד את זה. להשוות בין הליכוד לבין חמאס? מפלגת השמאל של לפיד-גנץ ובוגי ממשיכה בהסתה נגד יותר ממיליון מצביעי ליכוד שבחרו בבנימין נתניהו להנהגת המדינה. איזו בושה".

בחודש שעבר הטיח יעלון בנתניהו כי הוא נוהג להפלות את אזרחי המדינה  הערביים. "אני חושב שמה שנתניהו עושה מול הציבור הערבי הוא מעשה שלא ייעשה", אמר. יעלון, שלמרות התנגדותו העקרונית לנאומו של יו"ר חד"ש-תע"ל בהפגנה האופוזיציה נגד הליכוד – השתתף בהפגנה, אמר כי את תגובת הליכוד אז שכינתה את איימן עודה "תומך טרור", הייתה צריכה להיאמר "על עזמי בשארה, באסל גטאס, חנין זועבי. בל"ד הייתה צריכה לצאת מחוץ לחוק מבחינתי. אז לטשטש פה את כל העניין שכל הערבים אותו הדבר ו'מוות לערבים' זה הנזק שעושה נתניהו".

 

בכחול לבן משנים אסטרטגיה: מציגים את הפנים הימניות של המפלגה

הבוקר, בריאיון לגלי צה"ל, יעלון שיבח את דבריו של שגריר וושינגטון בישראל, דייוויד פרידמן, שהתבטא בסוף השבוע כי לישראל הזכות להחיל ריבונות על לפחות חלק מיהודה ושומרון: "דבריו מראים כי יש ממשל בוושינגטון שמתייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני באופן הרבה יותר מפוכח מממשלים קודמים. הכיוון אליו הולכת תכנית השלום של טראמפ הוא מציאותי".

יעלון הוסיף: "אנחנו דוגלים בהיפרדות שהחלה בהסכמי אוסלו על חלק משטחי יו"ש. אין סיכוי להסדר קבע בטווח הנראה לעין, אבל אנחנו דוגלים בהיפרדות שהחלה באוסלו על חלק מהשטח ביו"ש. לא ארצה שהערבים יהיו אזרחים סוג ב', אבל לשם בצלאל סמוטריץ מצליח להוביל את נתניהו כעת". עוד תקף: "הפוליטיקאים הערבים הצביעו בעד הקואליציה בהצבעת המבקר ובעד פיזור הכנסת, יש להם סדר יום משלהם. לא סתם חלק מערביי ישראל בוחלים בהם".

במקביל, אתמול דווח בישראל היום כי בכחול לבן החלו בשינוי גישה שמנסה להתמקד בבכירי המפלגה הנמנים על מחנה הימין המובהק כדוגמת משה יעלון, יועז הנדל, צבי האוזר וגבי אשכנזי, כחלק מהמהלכים שנועדו להדוף את מתקפתו החריפה של נתניהו שנוהג להגדיר את המפלגה כנמנית על מחנה השמאל וכך להבריח ממנה מצביעי ימין.

תגיות:חמאסהליכודמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה