ספרים

סקירת הספר "המטבח שלך כהלכה" - ספר עזר חיוני לכל בית בישראל

הרב אליהו חיים פנחסי והרב אלדד דוידי חברו יחד להוצאת ספר מאיר עיניים המנגיש את הלכות כשרות המטבח מא' ועד ת' לכל איש ואישה בישראל

  • ז' סיון התשע"ט
אא

יהיו שישאלו את עצמם, מדוע אנו זקוקים לספר המפרט את הלכותכשרות המטבח? הרי מקובלים עלינו דרכי הורינו והוראותיהם, ועל פיהם אנו נוהגים לאורך השנים כשאנו מכינים את מזוננו. בשעת הצורך אנו פונים אל הרב אשר מורה לנו את ההלכה. ייתכן שיאמרו לעצמם כי ספר שכזה מיועד למי שלא גדלו והתחנכו בבית שומר תורה ומצוות, הזקוקים להכוונה ולהדרכה על מנת שיוכלו לקיים את הלכות הכשרות. כל אלה, חשוב שישימו לבם למילים הבאות, על מנת שיוכלו להפיק גם הם תועלת מן הספר הנוכחי.

הרב אליהו חיים פנחסי הוציא לאור את הספר "הכשרות למעשה", ובו פירוט ההלכות של כשרות המזון והמטבח לבית היהודי, עם מקורות ועיונים. הספר הנוכחי, "המטבח שלך כהלכה", הוא ספר מקוצר, המלווה בתמונות הממחישות את התכנים באופן שיקל על הקראים להבין את דברי המחבר. 

הספר נפתח בפירוט מושגי כשרות המסודרים על פי סדר האלף בית, וביניהם: ביטול איסור לכתחילה, ביטול בשישים, בריה, ביצים מופרות, בישולי גויים, בשר חלק, טבילת כלים, יין נסך, כבולעו כן פולטו, ליבון, מעשר ראשון, מעשר שני, מעשר עני, ערלה ועוד. הספר ממשיך ומסכם שאלות מצויות, כגון: אפיית חלה יחד עם בשר/חלב, חימום במיקרוגל, סירים ומחבתות שהתחלפו, איסור שנתערב בהיתר ועוד. המחברים מפרטים בקצרה כל מושג ומושג, ומצרפים תמונות הממחישות את כוונתם.

צפו בהרצאתו של הרב יגאל כהן: מבוא למטבח הכשר

לאחר מכן מחולקות הלכות כשרות המטבח לנושאים שונים: בשר וחלב, חלב ומוצריו, תערובות, הכשרה וצליית בשר כבד, בשר שנתעלם מן העין, דם בביצים, דברים אסורים משום סכנה, הפרשת תרומות ומעשרות, הפרשת חלה, גוי שנמצא בבית ישראל - בישולי גויים, פת גויים, פסח, טבילת כלים, המטבח בשמיטה, תולעים ובדיקת תולעים. בכל פרק ופרק מומחשות ההלכות השונות בצילומים ברורים, הממחישים את המותר והאסור בהכנת המזון במטבח הכשר, כשהנושאים השונים הנידונים בכל פרק מסוכמים בתרשים זרימה מאיר עיניים, המסכם לקורא את שלבי העבודה הנכונים במטבח הכשר.

צפו בסרטון המדגים כיצד מכשירים את המטבח לפסח:

מי שזהו להם אחד המפגשים הראשוניים עם המטבח היהודי הכשר, יימצאו את שיטת העבודה של המחברים נוחה לעיון ולהפנמה, אך תועלת מרובה טמונה בספר גם לקהל שומרי תורה ומצוות מבית, אשר נוהגים כדרך הוריהם. המטבח שלנו כיום שונה מזה עליו גדלנו בילדותינו, מחברי הספר מקפידים לכוון את קוראיו על פי המקובל בישראל (ובעולם) בימינו אנו, בעידן בו חלים שינויים רבים באופן הייצור, הגידול והאחסנה של המזונות השונים. חשוב לדעת את חידושי ההלכה בכל תחום ותחום:
* סוגי הכלים והאביזרים השונים הקיימים במטבח: כיור אחד או שניים, השימוש במיקרוגל, חימום מזון על גבי מיחם, תנור חד ודו תאי, מדיח הכלים, גופי חימום לצליית בשר ועוד.

צפו בסרטון ההדרכה של הרב יגאל כהן:

* מקורות המזון: בשר שנתעלם מן העין: בית חולים/מקום העבודה, עובד זר...

צפו בהרצאתו של הרב זמיר כהן - כשרות בסימן שאלה:

* טבילת כלי - סוגי כלים: מתכות, אלומיניום, זכוכית, שיש גרניט, טפלון, פורצליין, אמייל, סיליקון ועוד.

* תולעים: ירקות בגידול מיוחד, אריזת וואקום ועוד.

צפו בהרצאתו של הרב יגאל כהן - בדיקה מתולעים:

"המטבח שלך כהלכה" הוא ספר עזר נוח ושימושי שראוי לו להיות על מדף הספרים של כל בית בישראל. כך יוכל לשמש את בני הבית בכל פעם שמתעוררת להם שאלה בענייני הכשרות, עד שיוכלו להגיע אל רב פוסק בענייני הלכה. לרכישה לחצו כאן.

תגיות:ספריםכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה