חדשות בארץ

סערת השגריר האמריקני, ארצות הברית מגרשת טייסים טורקים

דייוויד פרידמן אמר כי ישראל יכולה לספח חלקים מיו"ש ועורר את כעסם של הפלסטינים, שייטת 13 השתלטה על אוניית משא שהפליגה מטורקיה לישראל, בעקבות הסנקציות האמריקניות החדשות על איראן - זריף מאיים על מנהיגי המעצמות להמשיך את קשרי המסחר. כל מה שחשוב לדעת

אא

לאחר הערכות מעומעמות, ארצות הברית מאשרת: שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, הצהיר כי לישראל יש זכות לספח חלקים מהגדה המערבית. בראיון לניו יורק טיימס, שפורסם אתמול, צוטט  פרידמן כאומר כי "בנסיבות מסוימות, אני חושב שלישראל יש זכות להחזיק בחלק מהגדה המערבית, אך לא בכולה".

יחד עם ההצהרה על זכותה של ישראל להחיל ריבונות בשטחים השנויים-במחלוקת, השגריר סירב לומר כיצד וושינגטון תנהג במידה וישראל אכן תעשה באופן חד-צדדי. "אין לנו כל עמדה עד שנבין כמה, באילו תנאים, מה ההיגיון שבדבר, מדוע זה טוב לישראל, מדוע זה טוב לאזור ולמה זה לא יוצר יותר בעיות מכפי שזה פותר", אמר. "כל אלו דברים שאנחנו רוצים להבין, ואני לא רוצה להניח הנחות"

תקרית במפרץ. כוח שייטת 13 של חיל הים השתלט היום (ראשון) על ספינת משא שעגנה במפרץ חיפה, לאחר אותות מצוקה ששיגרו אנשי הצוות בספינה שדיווחו לפנות בוקר על נוסע סמוי שהצית אש על סיפונה ואף כלא כמה אנשי צוות. משעות הבוקר הכוחות כיתרו את ספינת הסחר, CANBERRA, ומאוחר יותר, בסיוע מסוקים ויחידות השיטור הימי של המחוז, הובא החשוד, אזרח טורקי, לחקירת המשטרה. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים בתקרית.

ציר וושינגטון-טהראן הולך ומצטמצם. בשל תמיכתם הכספית בארגון משמרות המהפכה של איראן, הממשל האמריקני הודיע שלשום על הטלת סנקציות חדשות על קבוצות תעשיית הנפט באיראן, בהן על התאגיד הגדול ביותר בתחום. מזכיר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנושין, אמר כי "הסנקציות הן אזהרה מצעדינו הבאים כלפי חברות דומות שפועלות בתעשיית הנפט ותומכות במשמרות המהפכה". לפי משרד האוצר האמריקני, ענקית האחזקות "תעשיות נפט במפרץ הפרסי" שולטת ב-39 חברות נפט וסוכני מכירות מחוץ לאיראן. מדובר במכה אנושה לכלכלה האיראנית זאת מאחר והתאגיד מחזיק בכ-40% מסך תוצרת הנפט, ולא פחות מחצי מסך ייצוא הנפט באיראן הם בשליטת התאגיד.

לאחר שלב האיומים, מגיע שלב המעשים. לאחר אזהרות רבות שהופנו מהממשל האמריקני ומארגון ברית נאט"ו לטורקיה, וושינגטון הודיעה בסוף השבוע כי תפסיק את שיתוף הפעולה הצבאי עם אנקרה, במסגרתו אומנו טייסי חיל האוויר הטורקי על מטוסי F-35 האמריקנים, זאת לנוכח סירובה של הראשונה לסגת מהחלטתה לרכוש מרוסיה את מערכת ההגנה האווירית S-400.

לפי הודעת מזכיר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאהן, שנשלח למקבילו הטורקי, הולוסי אקאר, המהלך ייכנס לתוקפו ב-31 ביולי, וכי הטייסים הטורקים המתאמנים על מטוסי ה-F-35 יגורשו מארצות הברית.

על רקע גל הסנקציות החדשות שהוטלו על טהראן, באיראן מעיזים לדרוש. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הזהיר היום את מנהיגי אירופה כי אם לא יפעלו לנרמול יחסי המסחר עם טהראן – לנוכח הסנקציות החריפות שהטיל עליו ממשל טראמפ - הרי שהם "יישאו בתוצאות". לדברי זריף, שהובא בטלוויזיה הממלכתית של הרפובליקה, ה"אירופאים אינם נמצאים בעמדה שמאפשרת להם למתוח ביקורת על איראן בעניינים שאינם נוגעים להסכם הגרעין".

 

תחזית מזג האוויר

 

לאחר מזג האוויר הנעים שהורגש בסוף השבוע, גם היום (ראשון) צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית. עם זאת, במשך השבוע מזג האוויר עשוי להשתנות ולהיעשות חם.

מחר (שני) ייעשה חם מעט מהרגיל לעונה. תחול עלייה בטמפרטורות ותורגש ירידה בלחות.

ביום שלישי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום. ביום רביעי תורגש ירידה בטמפרטורות והן תהיינה קרובות לממוצע לתקופה.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת 26 מעלות, בקצרין 29, בטבריה 33, נצרת 26, עפולה 30, בית שאן 33, חיפה 26, תל אביב 27, אשדוד 25, ירושלים 27, ים המלח 36, באר שבע 31, מצפה רמון 30 ובאילת 38 מעלות.

תגיות:איראןדייוויד פרידמןיהודה ושומרוןטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה