חדשות בארץ

בפעם השנייה השבוע: ירי נ"מ סורי לעבר ישראל

לאחר שבשבת האחרונה נורו שתי רקטות לעבר החרמון, שוב תקרית ירי מסוריה: דובר צה"ל מבהיר כי בשונה מהתקרית בשבת - הקליעים נפלו בשטח סוריה

אזור הקרבות בסוריה מהצד הישראלי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אזור הקרבות בסוריה מהצד הישראלי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר הערב (יום ה') כי מערכות הגילוי של צה"ל זיהו כמה קליעי נ"מ שנורו מסוריה לעבר החרמון. לפי ההודעה, "אין נפילה או פגיעה בשטח או בכוח ישראלי". זו תקרית הירי השנייה בתוך 5 ימים, לאחר שבמהלך השבת שוגרו שתי רקטות מסוריה לעבר החרמון, ונפלו באזור קו המוצבים של צה"ל בחרמון. רסיס אחד מהרקטות הביא לפגיעה בכבל של רכבל שנסגר לפעילות.

בעקבות ירי הרקטות, ששוגרו מעומק סוריה, צה"ל הפציץ כמה יעדים מדרום לדמשק ובאזור קונייטרה. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, בתקיפות צה"ל נהרגו לפחות 10 בני אדם. שבעה מתוכם, כך לטענת הארגון, הם אזרחים זרים, שנהרגו בתקיפה באזור דמשק, וכי השלושה הנוספים נהרגו בהפצצה באזור קונייטרה.

לפי הדיווחים, בהפצצות חיל האוויר על יעדים של צבא אסד, הושמדו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין שהשקיפו על החזית הישראלית, וכן סוללת הגנה אווירית מדגם SA-2. בצה"ל דיווחו כי אירעו כמה ניסיונות כושלים ליירט את המטוסים  באמצעות ירי נ"מ ממערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה.

בתוך כך, במרכז הסורי לזכויות אדם טוענים כי באחת מההפצצות "ישראל תקפה ריכוז כוחות השייך לחיזבאללה ולאיראן". בארגוני אופוזיציה סוריים הוסיפו כי בתקיפה הושמדו מחסני נשק, אחד מהם באתר אל-כיסווה, שעל פי התקשורת הזרה היה יעד לכמה וכמה הפצצות של חיל האוויר הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית ולתגובה הישראלית ואמר בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון, כי ישראל לא תסבול כל ירי לכיוונה. "קיימתי התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי והנחיתי את צה"ל לפעולה תקיפה - והוא אכן פעל ותקף כמה וכמה יעדים", אמר. "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה לכל תוקפנות נגדנו. זוהי מדיניות עקבית אותה אני מוביל יחד עם הממשלה, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

בינתיים, בצה"ל ממשיכים לסרוק את האזור במטרה למצוא את הרקטה הנוספת.

תגיות:סוריהחרמוןטיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה