חדשות בארץ

לקראת מינוי שר חינוך חדש: מתיחות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי

בעקבות החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר את תיק המשפטים בידי הליכוד, נרשמו חילופי דברים קשים בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' ניסו להרגיע את הרוחות

הרב פרץ וסמוטריץ’ (תמונות: פלאש 90)הרב פרץ וסמוטריץ’ (תמונות: פלאש 90)
אא

לא שקט באיחוד מפלגות הימין: בעקבות הודעתו אמש (רביעי) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו הזמני של חבר הכנסת אמיר אוחנה לשר המשפטים, בבית היהודי ובאיחוד הלאומי נאבקים על תיק החינוך שהתפנה עם פיטוריו של נפתלי בנט.

נתניהו צפוי למנות לשרים את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ואת יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', כאשר על השולחן מונחים לחלוקה משרדי החינוך והתחבורה. על פי ההערכות, הרב פרץ הוא שימונה לשר החינוך, בעוד סמוטריץ' יקבל את תיק התחבורה. סמוטריץ' – שדרש להתמנות לשר המשפטים – תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה על שהשאיר את התיק בידי הליכוד. לדבריו, "נתניהו לא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

על פי הדיווח בחדשות 12, סמוטריץ' טען בפני מקורביו כי כעת הוא שאמור לקבל את התיק הבכיר, דהיינו תיק החינוך, וזאת בעקבות הסיכום אליו הגיע עם הרב פרץ לפני הבחירות. גורמים בבית היהודי, המקורבים לרב פרץ, הגיבו במתקפה חריפה נגד סמוטריץ': "הרב פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המשא ומתן. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה, והוא במפורש הציע לרב פרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בו את מנהיג הציונות הדתית. ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית". הגורמים, שלא זוהו בשמם, הוסיפו כי "ראוי שלקראת המשא ומתן הקואליציוני, שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המשא ומתן, בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות".

בתגובה להתבטאויות הקשות נגדו, דווח בחדשות 13 כי סמוטריץ' דרש מהרב פרץ לפטר את יו"ר המטה שלו, שלדבריו הוא שעומד מאחוריהן. על פי הידיעה, הוא אף איים בצעדים דרסטיים עד כדי פירוק הריצה המשותפת לכנסת בין 2 המפלגות. הרב פרץ הדגיש כי הוא אינו עומד מאחורי הדברים, אך הבהיר כי אין בכוונתו להיענות לדרישתו של סמוטריץ'.

הרב פרץ ניסה הבוקר להרגיע את הרוחות, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף נסיונות לפצל את אחדות המחנה. אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים וניכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".

סמוטריץ' מצדו הגיב מאוחר יותר בדברי פיוס משלו: "תודה הרב רפי. אף אחד, אבל אף אחד, לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום, אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו, ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2019הרב רפי פרץאיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה