חדשות בארץ

מנדלבליט לנתניהו: השימוע לא יידחה שנית

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב להיענות לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לדחות את השימוע בתיקיו לפרק זמן סביר לאחר הבחירות. השימוע אמור להיערך בתחילת אוקטובר, ונתניהו התבקש להודיע עד ה- 10 ביוני האם בכוונתו להגיע אליו

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה הבוקר (חמישי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל ארכה נוספת ולדחות את השימוע בתיקיו שנקבע לתחילת חודש אוקטובר.

אמש פורסם כי בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות הגיש פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, בקשה לדחיית מועד השימוע למועד סביר לאחר קיום הבחירות. כפי שהוערך, הבקשה נדחתה על הסף. במכתב ששלח עורך הדין גיל לימון, עוזרו הבכיר של מנדלבליט, לעורך הדין חדד נאמר כי "התפיסה העקרונית העומדת ביסודה של עבודת התביעה הכללית מבוססת על ניתוק, ככל הניתן, בין המסלול המשפטי בו מתנהלים התיקים הפליליים לבין המסלול הפוליטי, על התהפוכות המאפיינות אותו. הדבר נכון בשגרה, כמו גם בתקופת בחירות. פיזור הכנסת וקיומן של בחירות חדשות אינם יכולים לכשעצמם להוות שיקול המצדיק את עיכוב המועד לקיומו של שימוע בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה".

"לאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים, ובשים לב לעיקרון בדבר הניתוק בין המסלולים המשפטי והפוליטי, הקשר קשר בל-יינתק באמון הציבור בטוהר ההליכים הפליליים, לא נמצא כי יש מקום לשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע", נאמר עוד במכתב. בנוסף, נתניהו התבקש להודיע עד ה- 10 ביוני האם בכוונתו להגיע לשימוע במועדים שנקבעו.

מכתבו של לימון צורף לתשובה המקדמית שמסר הבוקר מנדלבליט לבג"ץ בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בדרישה לקיים את השימוע לראש הממשלה לאלתר ולא לדחותו לחודש אוקטובר. "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שדין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט במועד השימוע, שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים", נאמר בהודעה שהוציא משרד המשפטים.

כזכור, לפני כשבועיים הודיע מנדלבליט לצוות ההגנה של ראש הממשלה כי השימוע בתיקיו ייערך ב- 2 וב- 3 באוקטובר. מדובר בדחייה של שלושה חודשים לעומת תאריך היעד הראשוני אותו הציב מנדלבליט לקיום השימוע – לא יאוחר מה- 10 ביולי. במידת הצורך ייקבע יום דיונים נוסף בשבוע שלאחר מכן. "אין כל הצדקה לכך שהשימוע ייקבע לעוד שנה ממועד איסוף חומרי החקירה, דבר שיפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי, ובנסיבות העניין אין לו כל הצדקה עניינית", נמסר לעורך הדין חדד שביקש לדחות את השימוע למאי 2020. "ההחלטה על משך הזמן המוקצה לצורך היערכות לשימוע תלויה בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה", נאמר עוד במכתב. "היועץ שקל את מכלול האינטרסים, בשים לב להיקף חומרי החקירה ולצורך לאפשר לראש הממשלה להיערך לשימוע. בנסיבות אלו, החליט היועץ המשפטי לממשלה להיעתר לבקשה ולדחות את מועד קיום השימוע בכשלושה חודשים נוספים, מעבר לשלושת החודשים המקוריים שניתנו לשם כך, והכל כדי להיענות לבקשתכם במידת האפשר".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה