חדשות בארץ

"מה זה כחול לבן? מפלגת ’רק לא ביבי’, ללא אידיאולוגיה"

גיורא רום, שהפסיד בהצבעה החשאית בכנסת על משרת מבקר המדינה, מתח ביקורת חריפה על מפלגת כחול לבן שהריצה אותו לתפקיד והשווה את התנהלות הנהגתה ל"יחידה הצבאית בגבעת חלפון". על נתניהו: "אין שני לו בנחישות, בדבקות במשימה, בזיהוי המטרה". על חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן: "נכנסה לתוך הדמות של חנין זועבי"

רום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

האלוף במיל' גיורא רום שובר שתיקה. לאחר שהפסיד בתחילת השבוע למתניהו אנגלמן בהתמודדות על משרת מבקר המדינה, תקף אתמול (רביעי) רום בחריפות את התנהלותם של חברי הכנסת בכל הנוגע להצבעה על בחירת המבקר. את עיקר חיציו הוא שילח לעבר מפלגת כחול לבן, שהציבה אותו כמועמדה למשרה הרמה.

בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל, אמר רום כי רצה מאוד להתמנות לתפקיד, ולכן מחל על כבודו גם כשהבין שהוא האופציה האחרונה של כחול לבן: "בהרבה תפקידים שלי יצא לי להיכנס לחדר די מבולגן , וכשהעברתי אותו לבא אחריי הוא היה בדרך כלל מסודר. אני לא אוהב לשבת בשורה ה- 30 ביציע ולפזר הערות. אני רוצה לרדת למגרש ולדחוף את הידיים לבוץ". אלא שלדבריו, לאחר שפנו אליו מכחול לבן כדי שיתמודד על התפקיד והוא נענה בחיוב – "לא קרה כלום. התהליך של בחירת המבקר התאפיין, יותר מכל דבר אחר, בשטחיות עד כדי זילות. אף אחד, לאורך כל התהליך, לא התעניין בעמדותיי, דעותיי ותפיסתי את התפקיד".

"לאט לאט הבנתי שגם מתניהו וגם אני סתם שני פיונים. ההתמודדות היא בכלל על נושא אחר, ואנחנו נמצאים שם. יכלו להיות שם שני אנשים אחרים. נגיד שהייתי חותם על אמנת חמאס – זה לא היה משנה להם, הם לא ידעו בכלל מי אני ומה אני". בהקשר זה ציין רום לחיוב את השרה גילה גמליאל (ליכוד) – "היחידה שטלפנה אלי ואמרה שהיא רוצה לשמוע מה דעתי. דווקא מהקואליציה. יתר ה- 119 לא עשו את זה".

רום ייחד, כאמור, את מרבית דבריו הנוקבים לכחול לבן, ובפרט לרביעייה המובילה המנהיגה את המפלגה: "כשסיכמתי לעצמי את השבועיים [של הקמפיין] עלתה בעיני היחידה הצבאית בגבעת חלפון, לפחות בדרג המפקדים. במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה או דיון לזיהוי ולהגדרת המשימה ולגיבוש מענה וטקטיקה. עד יומיים לפני הבחירה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בנושא, ואם יש – מיהו. הלכתי מיוזמתי מחבר כנסת אחד לשני. כל אחד סיכם בסוף הפגישה שהוא מטפל בפינה כזו או אחרת והוא יחזור אלי. אף אחד לא חזר".

"הייתה לי פגישה אחת עם בני גנץ ל- 10 דקות, עם יאיר לפיד לא דיברתי מעודי מטוב עד רע מאז שנולדתי. בסך הכל שיחות הטלפון עם הרביעייה הזו בשבוע האחרון מסתכמות בשלוש דקות. הם לא טלפנו אליי, אפילו לא ברבע לשתיים [לפני ההצבעה] כדי להגיד 'יישר כוח וחזק ואמץ, אנחנו יוצאים לדרך'. כלום".

"לא באתי לתת הערכה לכחול לבן. לא יודע מה יהיה ב- 17 בספטמבר, אני מדבר רק על עניין מבקר המדינה", הוסיף רום. "אני חושב שהם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני, למרות שלא כל דבר מסתכם בכך. מה זה כחול לבן? בסוף כתוב להם על המצח 'רק לא ביבי'. את שאר האידיאולוגיה המשותפת שלהם אפשר להכניס לתוך כפפת אגרוף של יתוש. עם זה אני לא בטוח שהם יוכלו לקושש 35 מנדטים בסיבוב נוסף".

 

"שאפו לנתניהו, האופוזיציה יצאה לנופש"

בניגוד להיעדר הניהול שמצא בכחול לבן, אמר רום כי לראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע שאפו על הדרך בה חתר להשיג ניצחון בהצבעה: "אפשר לחשוב עליו הרבה דברים, ולא אגיד לך מה אני חושב עליו. אבל הנחישות, הדבקות במשימה, זיהוי המטרה – אין שני לו בכך. ב- 24 השעות לפני ההצבעה הוא עשה את כל מה שצריך, כולל תדריך לסיעת הליכוד. הוא נכנס לחדר, הסתכל לכל אחד בעיניים ואמר בדיוק מה הוא רוצה, מה צריך ומה הוא מצפה מהם – כמו שעושה מנהל. האופוזיציה, לעומת זאת, ניגשה כמו פלוגה שיוצאת לנופש בחורשת טל: 'תהיו בשתיים במליאה, תבואו מצביעים, יהיה נחמד".

רום אמר כי אין לו עניין לעסוק בניתוחים מי הצביע בעדו ומי נגדו. הוא ציין, עם זאת, כי בכל בנוגע להצבעתם של חברי ישראל ביתנו – "אומרים שהיו סיבות למה הם רצו שאני באופן ספציפי לא אהיה מבקר המדינה. אני חושב שהם לא רצו שיהיה מישהו שעשוי לחקור במופלא ממנו, שירים כל אבן ויבדוק, כמו שעשיתי בתפקידים קודמים. כשאני מגיע למקום – אני לא מטפל בפיצוץ קטן, אני מפרק את הרצפה של הסלון. אני חושב שמזה הם חששו".

בסיום דבריו התייחס רום – טייס קרב מעוטר בעברו הצבאי, שאף נפל בשבי המצרי במהלך מלחמת ההתשה – לפגישה שקיים ביום ההצבעה עם חברי כנסת מחד"ש-תע"ל, ואמר כי הרגיש כמו חייל שנפל בשבי: "יצאתי די מזועזע. מי שהובילה את החקירה הייתה עאידה תומא סלימאן, ופתאום הבנתי שכל חיי הייתי טייס רק של היהודים. כשניסיתי להסביר שטסתי גם בשם כל אזרחי ישראל, הם הבהירו שטסתי רק בשם האזרחים היהודים".

"תומא סלימאן נכנסה לחלוטין לתוך הדמות של חנין זועבי בדרך שבה דיברה אליי והסתכלה עליי – ברמה שרק רציתי להגיד שם, דרגה, מספר אישי וסוג דם. הסוגיה הערבית היא עסק שמצריך בירור במנותק מסוגיית מבקר המדינה", סיכם רום.

תגיות:מבקר המדינהבחירות 2019כחול לבןגיורא רום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה