חדשות יהדות

ביום שלישי: עצרת תפילה וזעקה ברמת גן – במחאה על חילול השבת

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, יצא בסדרת יוזמות הרומסות ברגל גסה את הסטטוס קוו שהיה מקובל בעיר במשך עשרות שנים ומחללות את קדושת השבת. ביום שלישי הקרוב תתכנס עצרת תפילה המונית בעיר, בהשתתפותם של רבנים, למחות ולזעוק נגד הנעשה

  • ב' סיון התשע"ט
אא

רמת גן סוערת. ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, שנבחר לתפקידו בבחירות האחרונות שהתקיימו בנובמבר 2018, יצא בתקופה האחרונה בסדרה של יוזמות המאיימות על האווירה המסורתית ששררה ברמת גן במשך עשרות שנים. בין היתר, הכריז שאמה הכהן כי יפעיל בעיר תחבורה ציבורית בשבת. לכך יש להוסיף את פתיחתם של מקומות בילוי בשבת, עריכת פסטיבלי אוכל רחוב המציגים שקצים ורמשים בריש גלי, מתן עידוד למצעדי להט"ב ועוד.

נוכח המגמה החמורה שמאיימת לכלות כל חלקה טובה ולהפר את שלוותם של תושבי רמת גן, קמה זעקה גדולה בציבור. בתגובה הוחלט לערוך ביום שלישי הקרוב, ח' בסיון (11 ביוני), עצרת תפילה וזעקה המונית בעיר, בהשתתפותם של רבנים ומורי הוראה, ובהם: הרב זמיר כהן, הרב יגאל כהן, הרב יעקב אריאל והרב אהרן כ"ץ.

בקול קורא שיצא לקראת העצרת נכתב: "אנו, תושבי העיר רמת גן – דתיים, חרדים ומסורתיים – עומדים נדהמים אל מול פרצה גדולה בצביון היהודי של רמת גן המתרחשת מול עינינו. בתקופה האחרונה מבצעת עיריית רמת גן תוכניות שונות המחללות את קדושת השבת ואת האווירה המסורתית של העיר, וישנו את פני העיר והצביון היהודי המיוחד שלה".

"במשך עשרות שנים חיים יחד דתיים וחילונים ללא מחלוקת", נאמר עוד. "אנו קוראים לעירייה לחדול מיד מכל תוכניותיה המשנות את הסטטוס קוו בעיר, להשאיר את המצב על כנו, ולא לגרום לפילוג ומחלוקת".

"אוי לנו אם נשתוק! נתכנס לעצרת תפילה ומחאה על מנת להביע את כאבנו, נתחזק יחד באחדות ובערך קדושת השבת ומסורת ישראל", נאמר בסיום הפנייה לתושבים.

העצרת תתקיים בכיכר רמב"ם (אורדע), ותתחיל בשעה 19:00. מארגניה הדגישו כי האירוע קיבל את אישור המשטרה.

 

תגיות:חילול שבתעצרת תפילהרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה