חדשות בארץ

דיווח: ברק לא יתמודד ברשימה עצמאית

לאחר השמועות כי ראש הממשלה לשעבר שוקל הקמה של מפלגה חדשה, "המחנה הדמוקרטי" אליה תצטרף ציפי לבני, או באמצעות התמודדות במפלגה ההיסטורית שלו "העצמאות" – מקורביו מדווחים כי ברק החליט סופית שלא לעשות כן. הראשון לשמוח על חזרתו של ברק הוא למפלגת העבודה הוא ח"כ פרץ שטוען כי באמצעותו ניתן יהיה "להעביר" חמישה מנדטים מהימין לשמאל

ברק ופרץ (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)ברק ופרץ (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לא יתמודד במסגרת מפלגה חדשה – כך דווח היום (רביעי) בכאן ב'. על פי הדיווח, המצטט גורמים בסביבת ברק, ראש הממשלה לשעבר אמר למקורביו כי אינו שולל חבירה לגוש פוליטי קיים שיכלול את מפלגת העבודה ואישים כמו ציפי לבני, עדינה בר-שלום, אורלי לוי ואחרים.

יחד עם זאת, ברק רמז כי אם אכן סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן יתמודד ואף יזכה בראשות העבודה, הוא לא ישוב לפוליטיקה, זאת מאחר, ולדבריו, גולן הוא אדם מצויין וראוי לתפקיד.

כזכור, אתמול דווח כי ראש הממשלה לשעבר בוחן כמה אפשרויות לקאמבק הפוליטי שלו. בין המסלולים שעליהן נטען כי הוא שוקל, הקמה של מפלגה חדשה, "המחנה הדמוקרטי", אליה תצורף ציפי לבני, לאחר הודעת הפרישה שלה מהחיים הפוליטיים בעקבות סילוקה ממפלגת העבודה על ידי אבי גבאי ופירוקו של המחנה הציוני. לפי הדיווחים, הכוונה היא ליזום גוף שיאגד את כל גוש השמאל, אותו קידמה לבני במשך השנים האחרונות -  ללא הצלחה.

 

ההסכם: נשיא המדינה בתמורה לשקט פוליטי

 

בתוך כך, לאחר שהיה הראשון, ובינתיים היחיד, להודיע על התמודדות לראשות מפלגת העבודה, קמה מחאה נגד חזרתו של ח"כ עמיר פרץ לראשות העבודה. גורמים במפלגה טוענים כי לאחר בחירתו ינסה פרץ לקדם מהלך שבמסגרתו תיצור העבודה בלוק משותף עם הליכוד, במטרה פרסונלית של פרץ לזכות לתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו לתפקיד נשיא המדינה. בשל כך, טוענים הגורמים, פרץ יימנע מכל ביקורת נגד נתניהו.

הבוקר, כאשר נשאל על כך בריאיון לכאן ב', הדף פרץ את הטענות לעריקה לנתניהו ואמר כי "זה לומר דברים מנותקים מהמציאות". לדבריו, "לא רק שאין לי שום כוונה לעשות את זה, הכוונה שלי היא להוכיח שאפשר להעביר חמישה מנדטים מהימין לשמאל כדי להחליף את נתניהו. אני רוצה להתחבר מחדש מהאוכלוסיות שהודרו מאתנו, כמו הפריפריה, המגזר הערבי והדרוזי, ההתיישבות העובדת. מעולם לא שמתי את העניינים האישיים שלי, הם לא מעניינים בכלל".

פרץ, כך נראה, הוא גם הראשון לברך על חזרה אפשרית של ברק למפלגת העבודה, לאחר שהאחרון ריסק את המפלגה לתהום תחתית. לדברי פרץ, אם ברק יעמוד בראשות העבודה יהיה "אפשר להעביר חמישה מנדטים מהימין לשמאל כדי להחליף את נתניהו". 

תגיות:אהוד ברקעמיר פרץציפי לבניבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה