חדשות בארץ

תיעוד: זה הפתרון שישים סוף לטרור ההצתות

משאבים רבים מוקצים להשגת השליטה על האש, אבל מה לגבי נטרול הלהבות כבר בשלב ההתחלתי? ובכן, לאלון אלשיך, תושב העוטף, הפתרונים: רחפן שמטיל כדורים כבדים של חומר מעכב בעירה

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

מאז החל טרור ההצתות, מעל לשנה, ומערכת הביטחון הישראלית שוברים את הראש למצוא פתרון יעיל שיחסל את האיומים על תושבי העוטף ויחזיר להם את הביטחון הכלכלי שהיה להם. לשם הבנה, רק בחודש האחרון כילתה האש כמאה דונמים, ורק מתחילת 2019 פרצו 132 שרפות ביישובי העוטף בשל טרור ההצתות שכילו מעל 90 אלף דונמים - בעיקר מבלוני תבערה.

למערכת הביטחון פתרונים אין, וכך החליטו האזרחים לצאת לפעולה. הפתרון החדשני שמציע אלון אלשיך, סטארטפיסט מקיבוץ ניר-עם ובעל חברה ישראלית בשם Airqules ("איירקולס"), הוא רחפן כיבוי פורץ דרך, שאף מוכר כפטנט.

מדובר בכלי כלי טיס קטן ממדים שמסוגל לשאת 30 קילו בטיסה של מעל לחצי שעה. לפני שניגע בשלב הכיבוי, נעסוק בנושא חשוב לא פחות: איתור המוקדים לפני שהם נראים לעין ומתפשטים. הרחפן מבצע סריקה תרמית שמגיעה לטווח של עד 20 קמ"ר, כאשר המצלמה מסתובבת על צירה ומשלימה בכל דקה וחצי סריקה מלאה בכל הכיוונים, וכשהיא מזהה חריגות היא שולחת התרעה לחמ"ל, שמצדו בוחן אותה ומנחה את הרחפן כיצד להתייחס לכך.

הרחפן החדשני  (באדיבות Airqules)

בשלב הבא, שולחת המצלמה את המיקום המדויק והרחפן יוצא לדרכו כשהוא טס במהירות של 90 קמ"ש ונושא עמו כמות של 20 ק"ג של מטען מונחה-חום המכיל חומר מעכב בעירה, המושלך מהרחפן למוקד הדליקה ומעכב אותה ברמה משמעותית. דבר נוסף שנרשם גם הוא כפטנט הוא פיתוח מנגנון שיודע לשמור על יציבות הרחפן בעת הטלת הכדורים הכבדים, מבלי לאבד את האיזון ולהתהפך.

כאשר הכדורים מתנגשים במוקד השרפה, הם מתפוצצים ומשחררים את החומר שמכלה את הלהבות, בכמות שיכולה לכבות שרפות בהיקף של עד 5 מ"ר.

"ראיתי איך טרור ההצתות הופך את כל אזור מגוריי ומפעל החיים שלי ושל חבריי ממקום שוקק חיים למוכה אסון", אמר אלשיך.

שדה שרוף בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני  כשנה, אז פקד את יישובי העוטף – ביניהם ניר-עם - שיאו של טרור ההצתות, אלשיך קיבל את ההחלטה לשים לכך סוף. בשיחה עם חדשות 12, שחזר את הרגעים: "אני בדיוק בדרך חזרה הביתה עם הילדים", סיפר. "כשאני מתקרב ליישוב אני רואה שהכל מסביב שרוף ושכביש הגישה חסום על ידי ניידת. הם שאלו אותי 'אבא, אם אנחנו כל כך חזקים איך יכול להיות שמנצחים אותנו עם בלונים'. הבטחתי להם שאטפל בבעיה ומשם הכל התחיל".

תגיות:טרור ההצתותעוטף עזהשרפותרחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה