חדשות בארץ

נוע ינוע? תוכנית הרכבל לכותל הועברה לאישור הממשלה

הוועדה לתשתיות לאומיות סיימה את דיוניה בתוכנית הרכבל לכותל המערבי, ולאחר שדחתה עשרות התנגדויות אישרה את העברת התוכנית לאישור הממשלה. הרכבל צפוי להתחיל לפעול בשנת 2021

הדמיית הרכבל (קרדיט: הרשות לפיתוח ירושלים)הדמיית הרכבל (קרדיט: הרשות לפיתוח ירושלים)
אא

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה להעביר את תוכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה, וזאת לאחר שדחתה עשרות התנגדויות שהוגשו מטעם הציבור לעיונה.

פרויקט הרכבל – המוגדר כ"פרויקט תשתית לאומית" – מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת. על פי התוכנית, הרכבל ינוע במהירות של 21 קמ"ש לאורך תוואי של 1.4 ק"מ, ויכלול 3 תחנות נוסעים. הוא יצא לדרכו ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר, יעבור מעל גיא בן הינום ויגיע לתחנה השנייה בהר ציון, ומשם ימשיך לאורך חומת העיר העתיקה ויסיים את מסלולו בתחנה שתוקם במרכז קדם של עמותת אלע"ד בעיר דוד. 73 הקרוניות של הרכבת המתוכנן – לכל אחת מהן קיבולת של 10 נוסעים – יוכלו להסיע עד 3,000 נוסעים בשעה לכל כיוון. הרכבל צפוי להתחיל לפעול בשנת 2021.

לתוכנית הוגשו, כאמור, התנגדויות רבות – בין היתר, על רקע הטענות כי הוא יפגע בנוף ולמעשה יחמיר את העומס התחבורתי בעיר. ברשות לפיתוח ירושלים, יוזמת הפרויקט בשיתוף משרד התיירות, טוענים מנגד כי ברכבל טמונים יתרונות רבים. לדבריהם, הוא יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויגדיל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל – בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. מדובר בגישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ- 135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי בו לא מתקיימים ללא אירועים מיוחדים. כמו כן, מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור וחלק גדול מהאוטובוסים שנעים בצירים אלה ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר. בנוסף, הרכבל ינגיש לראשונה את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.

אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן ההקמה הקצר – בניגוד לכלים לאמצעי הסעת המונים אחרים – שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה, מפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים, ומתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "הרכבל יאפשר למיליוני המבקרים בכותל המערבי להגיע בדקות ספורות ממרכז העיר, ולחוות את יופיה של בירת ישראל גם מלמעלה. התושבים והתיירים, המגיעים לאורך כל ימות השנה לכותל ולעיר העתיקה, יוכלו ליהנות מנסיעה ברכבל ומשם לסייר בכל רחבי העיר העתיקה. הדבר יגביר את הנגישות, יעניק חוויה מיוחדת והנאה לתושבים ולמבקרים בעיר. לצד זה, מדובר באטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית".

תגיות:העיר העתיקהירושליםרכבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה