שאלון יהדות

טל מוסרי מניח תפילין מדי יום, וזו רק ההתחלה. שאלון "ניצוצות" מפתיע

במדור 'ניצוצות' מיוחד, רגע לפני חג השבועות, מספר טל מוסרי על ההשגחה הפרטית לה זכה בוונציה, מתי הוא מספר על רבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי, וחושף לראשונה שחתונתו התקיימה על פי מנהגים של חסידות מפורסמת שכולכם מכירים

  • ב' סיון התשע"ט
טל מוסרי (צילום: ישראל כהן)טל מוסרי (צילום: ישראל כהן)
אא

נעים להכיר

 "טל מוסרי, 43, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בתל אביב, שחקן ומנחה בטלוויזיה".

ניצוץ של מצווה

 "אני מאוד מחובר להנחת תפילין, ואכן מניח כל יום. בבר מצווה קיבלתי מההורים שלי תפילין, ומאז אני מניח כל יום. זה נכון בעיני, טוב וחזק, ומעבר לכך – אני מרגיש שזה שומר עלי. בעוד שנתיים הבן שלי יחגוג בר מצווה, ואני כבר ממש מחכה ליום בו הוא גם יניח תפילין, וכך נמשיך את המסורת".

(צילום: ישראל כהן)(צילום: ישראל כהן)

ניצוץ של תפילה

 "לפני כמה שנים, סמוך לראש השנה, טסתי לחופשה בוונציה עם אשתי. הלכנו בסמטאות של ונציה, כמה שעות לפני החג, ולא היה לנו מושג איפה נתפלל. אנחנו ממשיכים ללכת, כבר חושבים שלא נמצא אף מקום, ופתאום בצורה מופלאה אנחנו רואים מול העיניים שלט שעליו כתוב 'בית חב"ד ונציה'. נכנסו פנימה, השתתפנו בתפילת החג, וזה היה אחד מחגי ראש השנה הכי טובים ומרגשים שהיו לי בחיים. חשבנו כבר שלא נצליח לציין את החג באופן הזה, אבל פתאום בית הכנסת הופיע מול עינינו".

ניצוצות של עשייה 

"הרבה שנים אני בעולם המשחק, וגם בימים אלה אני משחק בשתי הצגות שרצות ב'הבימה', אבל כידוע אני גם כבר לא מעט שנים בעולם הילדים. ובכל במה שנותנים לי, חשוב לי לתווך את המסורת היהודית בצורה מסבירת פנים. אגב, אם יש קהל שפתוח לתכנים האלה של יהדות ומסורת, ואם יש קהל שמתחבר אליהם  הכי בקלות - אלה הילדים. לא סתם המסורת נקראת 'מסורת', המסורת נקראת כך מכיוון שמוסרים אותה מדור לדור. ולכן גם היא מצליחה להישמר כל כך הרבה שנים. יש בה יסודות אמיתיים ונצחיים.

"הילדים, אגב, לא עושים הבחנה בין דתיים, חילוניים, חוזרים בתשובה, וכו'. ולדעתי מאוד חשוב להעביר להם את המסורת, וכך מדור לדור, גם ואולי בעיקר כשהמציאות משתנה במהירות לנגד עינינו. הכל משתנה עם הזמן, גם אנחנו, וגם הילדים כמובן. אני בקשר יומיומי עם ילדים, ולמרות השינויים שהדור הזה הביא איתו, הם עדיין נהנים מסיפור טוב, מתרגשים, וצוחקים מאותם דברים שילדים צחקו מהם לפני עשרים שנה. ילדים הולכים אחרי האמת, וזה לא השתנה, אפילו קצת. ילדים זה הקהל הכי רגיש לחוסר אמת וזיוף. אמנם יותר קשה לרתק ולעניין את הילדים של הדור הנוכחי, אבל זה האתגר שלנו, המבוגרים, להצליח לעשות זאת למרות הקשיים.

"ודווקא בעניין הזה יש בעיני ליהדות אמירה מאוד חקה ומעניינת. אחד הדברים היפים ביהדות הוא שהיא יודעת לשתף את הילדים במצוות ובמנהגים שלה, ונותנת להם תפקיד מרכזי בחלק עיקרי מהדברים הכי חשובים שלה. ובכלל, המעורבות של הילדים מאוד מסייעת להעברת המסורת מדור לדור. עכשיו, ממש בימים אלה, לקראת חג מתן תורה, אנחנו קוראים לילדים להגיע לבתי הכנסת כדי לשמוע את עשרת הדיברות. זו גם מצווה גדולה, וגם הנאה גדולה. כל הורה צריך ללכת עם הילד שלו לשמוע את עשרת הדברות, גם בשביל הקשר בינינו לבין אלוקים, וגם בשביל הקשר בינינו לבין הילדים".

(צילום: ישראל כהן)(צילום: ישראל כהן)

ניצוץ של שבת

 "בכל ערב שבת אנחנו מדליקים בבית נרות, ואחר כך עושים קידוש. אני מאוהב ברגע הזה של כניסת השבת, שבו האווירה משתנה בכל מדינת ישראל. אני משתדל לסגור את הטלפון בשבת, וגם לא לעבוד. מבחינתי השבת מוקדשת למשפחה".

ניצוץ של יהדות

 "היהדות מאוד נוכחת בחוויית החיים שלי. אני קודם כל יהודי. יהודי שמתפלל, ואוהב את אלוהים בכל ליבו בכל נפשו ובכל מאודו. אני מאוד מחובר למסורת, כבר מילדות. למשל, תמיד כשאני מדבר על מסורת - אני מתרגש מאוד מחגי ישראל. יש בהם משהו שנוגע בי באופן אישי. כי באמת, מעבר לתחושה החגיגית, יש משהו מאוד עוצמתי במסורת ישראל. עם זאת, כשאמן מוכר מדבר על חיבור למסורת, מיד חושבים שהוא חוזר בתשובה. אני לא חזרתי בתשובה, אבל אני מאוד נהנה מהמסורת. וחשוב לי כאבא להעביר את זה לילדים שלי. מעבר לכך, אני מנסה להנחיל את ערכי היהדות לילדים שבפניהם אני מופיע".

טל מוסרי קורא לילדי ישראל להגיע בחג השבועות לבתי הכנסת על מנת לשמוע את עשרת הדברות (ואולי לזכות בפרס)

ניצוץ של השראה

 "אני מקבל המון השראה מחסידות חב"ד. יש לי חבר טוב שחזר בתשובה, דרך חב"ד, והרבה מהקשר שלי לחב"ד נובע מכך. זה לא פורסם אף פעם, אבל החתונה שלי התקיימה לפי מנהגי חב"ד. למשל, לחופה נכנסתי עם ניגון ד' בבות של האדמו"ר הזקן. אגב, רציתי שאותו חבר יחתן אותנו, והוא עבר הסכמה לשם כך, ובאמת עשה את זה. זה היה מאוד מרגש. המשפחות שלנו קבלו את זה ממש בטוב, ואפילו מאוד נהנו מזה. וגם אשתי מאוד מחוברת לעניין.

"עוד לגבי הקשר עם חב"ד אוסיף ואומר שכבר כמה שנים אני מופיע בתהלוכות של חב"ד בל"ג בעומר, שבאמת משלבות את כל ילדי ישראל יחד, ומנחילות להם ערכים של יהדות ומסורת. כשאני מופיע שם אני מדבר בין היתר על רבי שמעון בר יוחאי ורבי עקיבא. ואם כבר מזכירים את שני השמות האלה, אי אפשר שלא לקרוא שוב לילדי ישראל להגיע בחג השבועות הקרוב לבתי הכנסת לשמוע את עשרת הדברות. מה שבטוח - אני והילדים שלי נהיה שם".

תגיות:ניצוצותטל מוסרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה