חדשות בארץ

בעקבות הביקורת החריפה של ריקלין וגלעד נגד נתניהו: "אנחנו אפילו לא פשפשים"

התקשורת עשתה מטעמים מהביקורת של ריקלין ואברי גלעד נגד נתניהו, והתעקשה להראות סדקים בנגמ"ש שלו שהיה עד כה חסין, כמעט לחלוטין, מאש ידידותית. השבוע, כך נראה, הסתמן איזשהו שינוי. ביחס לנתניהו, ניתן לומר בביטחון גדול כי "עוד מוקדם לדעת", אבל מה בכל זאת כן קרה השבוע?

ריקלין (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)ריקלין (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

המשפטים כמו "האם נתניהו גדול מהרעיון?" או "אנחנו צריכים להיגמל מהתמכרות נתניהו שלנו" שנאמרו אתמול (שני), מסוגלים היו להימרח בכותרות ראשיות של אתרי חדשות נשכניים וביקורתיים כמו 'הארץ' או 'ידיעות אחרונות'. משכך, מה רבה גברה ההפתעה כשציטוטים אלה יוחסו ללא פחות מאוהדיו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו שמעון ריקלין ואברי גלעד.

התקשורת, כהרגלה, מיהרה למסגר את הדברים ולתלותם בכיכר העיר של אתרי האינטרנט – אפילו יותר גבוה מהתקיפה הישראלית בסוריה, במטרה לחשוף לציבור איזה רמז קטן לסוף מלכותו של נתניהו.

אברי גלעד (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)

ֿ"התמכרות", פתח העיתונאי ואיש התקשורת אברי גלעד את הפוסט החריג שהעלה אתמול בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף קשות את נתניהו. "כמו בכל התמכרות, בהתחלה זה היה טוב. טוב מאד. תחושה שמצאנו מה טוב לנו והלוואי שזה ימשך לעולם. אחר כך זה התחיל לעלות ביוקר, אבל עדיין עשה טוב, אז שילמנו וסתמנו. אחר כך זה התחיל לעשות פחות טוב, המחירים התחילו להתברר, אבל כבר היינו מכורים. רבנו בגלל ההתמכרות עם אנשים, יצאו לנו מהפה מילים שלא הבנו מי שם אותן שם בכלל, אבל הפחד מלהפסיק היה חזק מהכל", כתב גלעד והוסיף: "אחר כך המחיר נהיה בלתי נסבל, השחתה מוחלטת של כל מה שגדלנו עליו, אבל אנחנו כבר עמוק בפנים, רק עוד מנה, רק עוד תקופה אחת ודי".

 

ריקלין: "האם האיש גדול מהרעיון?"

 

"צריך להיגמל מנתניהו", הכריז גלעד. "ההתמכרות הזאת הורגת אותנו. צריך להיגמל. נודה על הטוב, נזכור את הרע, נתגעגע לעוד מנה אחת, אולי אפילו כל החיים. התחליף יהיה דהוי, אבל לאט לאט נשתקם ונצמיח משהו חדש. יש חיים אחרי".

זמן קצר אחרי, ממש בתזמון מושלם, הצטרף אליו העיתונאי ומגנו הגדול של בנימין נתניהו בתקשורת, שמעון ריקלין. "תראו חברים", כתב. "האמת שאני מבואס". ריקלין המשיך ושטח את תפיסת עולמו: "מצד אחד אני נלחם כמו אריה במערכת המשפט כי ברור לי גודל השינוי שהיא צריכה. ומצד שני, נתניהו הציע ליחימוביץ את המשפטים, לשמולי רווחה משולב, גבאי אוצר, ורק הפרסום של עמית סגל טרפד את הדיל. אז מה עושים במצב הזה?", תהה. "האם האיש גדול מהרעיון?".

 

סגל: "עם כל הכבוד, אנחנו אפילו לא פשפשים על גבם של ההיסטוריה ושל ראש הממשלה"

 

היום יצא איש התקשורת אראל סג"ל, גם הוא ממגניו של ראש הממשלה, ומתח ביקורת חריפה על התנהלות התקשורת בסיקור הראוותני לדבריהם, והדף את ההילה סביב ההתרגשות. "כל פעם מחדש אני פוגש בכם, המופתעים. אלה שמרימים את הגבה, וגם את זו שלידה, כשהם חשים בטון ביקורתי שלי כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו", אמר סג"ל בפתח תוכניתו ב-103fm והוסיף:" כן, מתחתי ביקורת על נתניהו, ממש במקביל לשמעון ריקלין, לאברי גלעד, לינון מגל - כולם מזוהים עם הימין".

"חברים, קצת פרופורציות: הפיטורים של איילת שקד ונפתלי בנט, כשלעצמם, הם לא דבר בלתי מתקבל על הדעת - הרי אין שום סיבה ששרים ללא ייצוג בכנסת יישארו שרים. עם זאת, בעיני, הדרך שבה נעשו היא טעות ועל כך הייתה לי ביקורת", אמר. מכאן, המשיך סג"ל והדף את הביקורת של ריקלין על פנייתו של נתניהו לגבאי. לדבריו, "אם נתניהו היה מצליח לפרק את מפלגת העבודה - כולם היו מוחאים לו כפיים", זאת ועוד: "בשום מקום לא נאמר לאבי גבאי שבצירופו פסקת ההתגברות תוסר מהשולחן. לפי כל האינדיקציות, נתניהו אפשר לגבאי חופש הצבעה בנושא. וחוק החסינות? הרעיון הזה מת בחיתוליו, ומלכתחילה גם כך לא היה הרעיון של נתניהו".

"את הדברים האלה אני אומר אחרי שלא אחת טענתי כאן כי לנתניהו אין ברירה אלא לבצע רפורמות במערכת המשפט". לטענת סג"ל, "זה נכפה עליו אחרי שתפרו לו תיק תקדימי וגרמו לו להבין את רמת המשפטיזציה".

"ואחרי שאמרתי את כל זה", סיכם סג"ל את דבריו, "אני עדיין מנסה להבין איך הביקורת מימין כל כך היממה את התקשורת הישראלית. עם כל הכבוד לחברי לעט, מה המקום של הדברים האלה בדפי ההיסטוריה? אנחנו אפילו לא פשפשים על גבם של ההיסטוריה ושל ראש הממשלה. תתקדמו".

תגיות:בנימין נתניהושמעון ריקליןאברי גלעדאראל סג"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה