חדשות בארץ

חמאס מציג: "כך נטרלנו את כיפת ברזל"

למרות שישראל נוהגת באיפוק מולו, חמאס ממשיך להתגרות בישראל ומתרברב כי הצליח לגבור על מערך ההגנה האווירית של צה"ל כאשר עשרות טילים בשעה. במקביל, מאז ההקלות הבוקר על הרצועה, טרור הבלונים נמשך במלוא העוצמה

מערכת כיפת ברזל בפעולה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מערכת כיפת ברזל בפעולה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא
על רקע ההקלות במרחב הדיג שביצעה ישראל הבוקר (שלישי), חמאס שב ומתגרה בישראל. בסרטון שפרסם הערב, מתרברב הארגון כי הצליח  לנטרל את מערך ההגנה של כיפת ברזל. "מצאנו דרך להתגבר על כיפת ברזל", טען. במקביל, אתמול דווח כי ארגוני הטרור ברצועה חידשו את מלאי הרקטות שלהם  שמהם נורו מעל ל-700 בסבב האחרון, וכעת הוא נאמד בכ-10 אלפים רקטות – הכמות בה החזיקו לפני סבב הלחימה האחרון בחודש מרץ.

"קצב האש בסבב האחרון שלנו היה הגדול ביותר בהיסטוריה, ירי של 700 רקטות בתוך 30 שעות", התגאה בסרטון בכיר בזרוע הארטילריה של חמאס. מכאן  עבר הבכיר למנות את כמות הרקטות שנורו לאזורים השונים: "לעבר אשקלון נורו 85 רקטות, לאשדוד 80, באר שבע 60 רקטות ועל כולם ראשי נפץ גדולים".

"כך נטרלנו את כיפת ברזל": סרטון ההתרברבות של חמאס

"הפעלנו טקטיקה של ירי מאסיבי לעבר מטרה אחת כדי להתגבר על כיפת ברזל", הסביר. "את מרבית האש הפעלנו לאחר שישראל פגעה ברבי קומות. רוב הטילים היו מסוג 'סג'יל' בייצור מקומי". את דבריו חתם הבכיר באיום לפיו "יש עוד הפתעות בקנה".

מתוך ההבנה כי בלתי אפשרי להבריח נשק לתוך הרצועה, מתמקדים ארגוני הטרור בייצור עצמי, כפי שנאמר בסרטון, ויש לו מעין תעשייה ביטחונית משלו. בתחילת השבוע נטען בעיתון "אל-קודס", שציטט גורמים פלסטיניים, כי ישראל התירה – לראשונה מזה 12 שנים – להכניס לרצועה חומרים דו-שימושיים, שהכנסתם נאסרה עד כה מחשש שייעשה בהם שימוש לצורכי טרור. על פי הידיעה, לרצועה הוכנסה כמות גדולה של חוטי פלדה המיועדת לפעילות הדיג, ולאחר עיד אל-פיטר צפויים להיכנס חומרים נוספים. הצעד הישראלי בא במסגרת הבנות ההסדרה בין ישראל וחמאס, שסוכמו בתיווך מצרים והאו"ם. בהמשך צפויים הצדדים לדון, בין היתר, בקידום תוכניות העסקה יזומות של האו"ם ולפתוח במשא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה.

מוקדם יותר היום דווח כי למרות המתיחות הגוברת מעל פני השטח בגבול העזתי וצמצום מרחב הדיג לפני כשבוע ל-10 מיילים בעקבות טרור הבלונים, ישראל החליטה הבוקר על הרחבתו המחודשת של מרחב הדיג ברצועת עזה. מדובר בצעד תמוה זאת לנוכח העובדה כי בחמאס גרמו ליותר מחמישים דלקות בחודש האחרון. לצד זאת, ההתפרעויות על גדר המערכת נפסקות ואלפים ממשיכים לפקוד את הגדר ומנסים לפגוע בכוחות צה"ל באמצעות השלכת מטענים ויידויי אבנים.

תגיות:עזהכיפת ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה