חדשות בארץ

רעיית הנשיא נחמה ריבלין הלכה לעולמה

נחמה ריבלין נפטרה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, 3 חודשים לאחר שעברה ניתוח להשתלת ריאה לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות

הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ע"ה (צילומים: נועם רבקין פנטון ומשה שי, פלאש 90)הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ע"ה (צילומים: נועם רבקין פנטון ומשה שי, פלאש 90)
אא

ברוך דיין האמת: נחמה ריבלין, אשתו של הנשיא ראובן ריבלין, הלכה הבוקר (שלישי) לעולמה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. היא הייתה בת 73 בפטירתה.

ריבלין עברה ב- 11 במרץ ניתוח להשתלת ריאה, לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים בילינסון כולו על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים, לילות כימים, בלב רחב ובמאור פנים".

"בנוסף, מבקשת משפחת ריבלין להודות לאזרחי ישראל ולראשי העדות, אשר לא פסקו מלדרוש בשלומה של נחמה, לשלוח אל בית החולים ובית הנשיא מכתבים וציורי ילדים מרגשים, ולהתפלל לרפואתה יום יום, שעה שעה. דאגה זו העניקה לנשיא ולבני המשפחה כולם, כוחות ותמיכה שלא ניתן לתאר את עוצמתם במילים".

"נבקש מהציבור הרחב ומאמצעי התקשורת לאפשר למשפחה להתכנס באבלה בשעות אלה ולהימנע מפנייה ישירה אל בני המשפחה", נאמר עוד בהודעה.

נחמה ריבלין נולדה ב- 1945 במושב חרות בשרון. הוריה, דרורה (קיילה) ומנדי שולמן, עלו מאוקראינה והיו ממקימי החלוץ של המושב. את לימודיה האקדמיים עשתה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובה גם החלה לעבוד ב- 1967. בשנת 1971 היא נישאה לראובן ריבלין ונשארה לגור בעיר הבירה. ריבלין הותירה אחריה 3 ילדים ו- 7 נכדים. עם צאתה לגמלאות בשנת 2007, גילתה ריבלין כי היא לוקה במחלת ריאות חשוכת מרפא שאילצה אותה להיעזר במכשיר חמצן נייד. במהלך שנותיה בבית הנשיא, לצדו של בעלה, היא בחרה להתמקד בפעילות למען ילדים עם צרכים מיוחדים, באיכות הסביבה ובשמירה על כדור הארץ.

 

"צדקת, צנועה וישרת דרך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים על פטירתה של ריבלין: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר את הודעת האבל הבאה: "בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו. באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

שר הפנים אריה דרעי ספד לריבלין: "‏כאב וצער גדול על פטירת רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין. אשה צדקת, צנועה, ישרת דרך שאהבה את עמה ומולדתה והעם השיב לה אהבה אין קץ. יהי זכרה ברוך".

‏השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר: "משתתף בצערו העמוק ובאבלו הכבד של נשיא המדינה רובי ריבלין על פטירתה של רעייתו היקרה נחמה ז"ל. מדינת ישראל כולה עצובה על לכתה של אשה שהיתה מופת לנתינה ורגישות. יהי זכרה ברוך".

השר זאב אלקין הביע את תנחומיו לנשיא ריבלין על פטירת רעייתו: "התפללנו להחלמתה והיום אנו מבכים על לכתה. נחמה הייתה אישה מיוחדת, והשותפות העמוקה ואהבה בין הנשיא לרעייתו ניכרו לכל אורך שנות נישואיהם. זהו יום עצוב למדינת ישראל. יהי זכרה ברוך".

שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, הביעה את השתתפותה בצערו של הנשיא ריבלין על פטירת רעייתו: "בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".

יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, מסר בשם סיעתו: "סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".

יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת אבי גבאי, ספד: "המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין. שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך".

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, אמר: "משתתף יחד עם כל בית ישראל בצערו העמוק של נשיא המדינה ראובן ריבלין, מבניה השורשיים של ירושלים, על מותה של נחמה רעייתו. הצניעות והענווה ואהבת הארץ היו הבולטים שבמידותיה. בנחמת ירושלים תנוחם".

מטעמו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נמסר: "בשמי ובשם תושבי ירושלים, אני שולח את תנחומיי לנשיא רובי ריבלין על לכתה בטרם עת של נחמה, רעייתו האהובה והיקרה. הגברת ריבלין ז"ל הייתה מופת לעם שלם בחום האנושי, ביחס המחבק ובאהבה לאנשים. יהי זכרה ברוך".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, אמר: "במהלך התקופה האחרונה נשאנו תפילות לרפואתה של מרת נחמה ריבלין ז״ל. אשת חיל שליוותה את בעלה שנים רבות. אני רוצה לשלוח תנחומים מעומק הלב לנשיא ולמשפחה".

(עודכן: 11:25)

תגיות:ראובן ריבליןנחמה ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה