חדשות בארץ

רוסו: מוותר על השיריון, שוקל להתמודד לתפקיד יו"ר העבודה

האלוף במילואים טל רוסו, שהצטרף לפני הבחירות למפלגת העבודה ושובץ במקום ה- 2, הודיע כי הוא מוותר על השיריון למקום זה שהעניק לו היו"ר אבי גבאי: "אשקול להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה"

רוסו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)רוסו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מספר 2 ברשימת מפלגת העבודה, חבר הכנסת טל רוסו, הודיע בצהריים כי הוא מוותר על השיריון שקיבל מהיו"ר אבי גבאי בבחירות לכנסת ה- 21.

במכתב ששלח להנהלת סיעת העבודה, לקראת ישיבתה האמורה להתקיים מחר, כתב רוסו: "מפלגת העבודה היא מפלגה אידיאולוגית חשובה וערכית מעל לכל שיקול אישי. באתי למפלגה ולפוליטיקה בתקווה לשנות ולהשפיע, ולא להיצמד לכיסא פוליטי. עקב פיזור הכנסת, ויציאה לבחירות חוזרות, אני מוותר על מקומי כמספר 2 במפלגה, ואשקול להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה".

בישיבת הנהלת הסיעה מחר, גבאי מתכוון להציע לקיים את הבחירות לראשות המפלגה בזמן המוקדם ביותר האפשרי, אך לוותר על עריכת פריימריז לרשימה לכנסת. אם אכן הצעתו תתקבל, המשמעות הטמונה בהודעתו של רוסו היא שהוא יוכל לחזור לכנסת רק אם ייבחר ליו"ר המפלגה.

לקראת הפריימריז הצפויים, המאבק על תפקיד יו"ר העבודה הולך ומתחמם. חבר הכנסת עמיר פרץ הודיע אמש כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה. בניגוד לגבאי, הפועל להעביר החלטה לפיה את היו"ר יבחרו כל המתפקדים, פרץ מציע לקיים את הבחירות המקדימות בוועידת המפלגה. חברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי טרם הודיעו על התמודדותם באופן רשמי, אך הם צפויים לעשות זאת בקרוב. חברת הכנסת שלי יחימוביץ, לעומת זאת, שכיהנה בתפקיד יו"ר המפלגה בין השנים 2013-2011, הודיעה כי לא תציג את מועמדותה לתפקיד.

שם נוסף שנזרק בחלל המסדרונות הפוליטיים כמי שעשוי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה הוא שמו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במילואים יאיר גולן. באתר וואלה פורסם לפני כשבועיים – עוד לפני ההחלטה לפזר את הכנסת – כי גולן נפגש לאחרונה עם בכירים בעבודה ודן עמם באפשרות להצטרף למפלגה ולהתמודד על תפקיד היו"ר. בראיון שהעניק ביום חמישי האחרון לרדיו 103fm אמר גולן כי המרחב הציבורי 'בוער בעצמותיו' וכי הוא שוקל להצטרף לחיים הפוליטיים. הוא ציין, עם זאת, כי בשלב זה אין לו "פלטפורמה רלוונטית" בה הוא מתכוון להשתלב בוודאות: "היו לי הרבה מאוד מפגשים אך אף אחד מהם לא עסק במשהו קונקרטי ומיידי. אני לא מברך על המוגמר כי הוא עוד לא התחיל".

תגיות:יאיר גולןמפלגת העבודהטל רוסובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה