חדשות בארץ

"תחשוף מי נתן מיליונים לבתך": הקריאה של ליברמן והתנאי של גבאי

יו"ר ישראל ביתנו קרא לגבאי לחשוף את הסרטון שבו נתניהו הכריז על "גט כריתות" לליברמן. גבאי נענה לקריאה אבל הציב תנאי: "תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם 3 מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21"

ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בהתייחסות ראשונה מאז נחשף קיומו של הסרטון בו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחייב להיפרד לצמיתות מאביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו עולה היום (שני) למתקפה חדשה נגד נתניהו. בנאומו בישיבת הסיעה קרא ליברמן ליו"ר העבודה אבי גבאי לחשוף לציבור את הסרטון שצילם במהלך הפגישה עם נתניהו, שעות לפני ההכרזה על בחירות חדשות, אז התחייב נתניהו על "גט כריתות" לליברמן. גבאי מצדו נענה לקריאה אך הציב תנאי כי "בתמורה תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם 3 מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21".

עוד תקף ליברמן את המשא ומתן שניהל ראש הממשלה עם מפלגת העבודה, לדבריו, מאחורי גבו: "ב-16 לאפריל, נציגי סיעת ישראל ביתנו נפגשו עם הנשיא. במפגש הזה, שכולו מתועד בידי התקשורת, אמרנו שתקום עוד מעט קואליציה מורכבת שתפקידינו, של ישראל ביתנו, להגן על הרוב החילוני". לדבריו, "אנחנו מבחינתנו ראינו את תפקידנו בלהיות מגן החילונים. מה שמתברר - שבאותו רגע שאנחנו היינו אצל הנשיא התחילו מאחורי גבינו לחפש לנו תחליפים. לאורך כל המו"מ היה ניסיון להביא רכש מכחול לבן, השיא היה ניסיון להביא את גבאי, ניסו לפרק לנו את הסיעה ולפתות כל ח"כ בנפרד ואני רוצה להדגיש - לא ניהלנו שום מו"מ מאחורי גבו של רה"מ אלא מו"מ כן, ישיר ובידיים נקיות".

ליברמן המשיך והטיח בנתניהו כי "מי שרוצה להבין מה היה מצב הרוח של רה"מ ומה היחס שלו, שיבקש את הקלטת מגבאי לראות במלואה. גם גבאי כנבחר ציבור כדאי מאוד שיהיה לו אומץ להציג בציבור את כל מה שהקליט בטלפון שלו את ראש הממשלה. מבחינת הספינים וכל מה שהולך בתקשורת כדאי לדייק: אלו הם העובדות ושכל אחד ינסה להגיע למסקנות לבד". לטענת יו"ר ישראל ביתנו, "אני לא שונא את החרדים, אני אוהב אותם אבל לפעמים נשבר הגב של הגמל".

 

ליברמן:  "פתק לשמאל שווה לפח"

 

בהתייחס לדיווחים המוקדמים כי יחבור ליו"ר הימין החדש ושרת המשפטים המודחת, איילת שקד, ליברמן הכחיש זאת אך שיבח את התנהלותה.

ליברמן קרא להצביע לישראל ביתנו ואמר. כי "לשמאל בישראל אין שום סיכוי, לא בדור הזה ולא בהבא - ולכן מי שמצביע לשמאל, כן גם לכחול לבן, באמת זורק את הפתק שלו לפח הזבל. להשפיע אפשר רק בממשלות הימין".

לאחר שתקף בפעם השנייה את העיתון "ישראל היום", הוסיף והאשים: "איפה מנסים לתייק את ישראל ביתנו? בשמאל! כשמדברים על גוש ימין ושמאל אז ישראל ביתנו יחד עם זנדברג וטיבי. כן, זה חלק מאותה מניפולציות שאני אומר בדעת הקהל שמנסים לעשות. ביום שישי האחרון היה פיגוע דקירה, מיד לאחר מכן יצאו החמאס ברצועת עזה ובירכו על הפיגוע ומחר תהיה תשובה ציונית הולמת - כבר השבוע מתכנס הקבינט לאשר עוד 30 מיליון דולר להעביר לחמאס - כולל משכורות לפעילים, לפני יום שישי אחרת חלילה הם יעשו מהומות בגדר. אם זה לא פרוטקשן אז מה כן?".

מוקדם יותר אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "ישראל צריכה להתנהל לפי משפט התורה", אמירה שגררה סערה רבתי במערכת הפוליטית, על מי שמבקש להתמנות לשר המשפטים. אחד מהם הוא יו"ר ישראל ביתנו שאמר כי "נדהמתי כשראיתי את זה, זאת מדינה הלכה בהתגלמותה". לדבריו, "משפט עברי זה חלק חשוב וקריטי במשפט הישראלי - אבל משפט ישראלי לא יכול להיות משפט התורה. זה ההבדל בינינו לבינם".

תגיות:אביגדור ליברמןאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה