חדשות בארץ

סמוטריץ’: מזמין את בנט להצטרף לגוש ימין גדול

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', קרא לשר החינוך היוצא, נפתלי בנט, לחבור למפלגת ימין גדולה שתתמודד בבחירות לכנסת: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד פעם פיצולים במחנה". שרת המשפטית היוצאת, איילת שקד, אמרה כי תחליט על המשך דרכה בתוך מספר ימים

סמוטריץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', קרא הבוקר לשר החינוך נפתלי בנט לחבור לגוש ימין שירוץ יחד בבחירות. בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב', אמר סמוטריץ': "אני בטוח שבנט לא יחזור על הטעות וירוץ לבד. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד פעם פיצולים במחנה ולקחת סיכונים של איבוד קולות".

"אני מזמין את בנט, ואת כל מי שרוצה לראות את עצמו ממשיך לשרת את הציבור בכנסת ובממשלה, להתאחד לגוש אחד גדול, מפלגת ימין אחת גדולה מימין לליכוד", אמר סמוטריץ'. "מפלגה ציונית-דתית מובהקת, שיחד אתה תהיה בפעם הבאה ממשלה טובה. שנוכל לממש את כל השאיפות הגדולות שהיו לנו מהממשלה, שלצערנו לא קמה בגלל ליברמן וסרבנותו הלא ברורה". סמוטריץ' סירב לומר איזה מקום לדעתו צריכים בנט ושרת המשפטים איילת שקד לקבל במסגרת רשימה מאוחדת, אם יחליטו להצטרף אליה: "את המשא ומתן ננהל בתוך החדר. לתפיסתי, יש לעשות זאת ביומיים-שלושה הקרובים. אני לא חושב שלציבור יש סבלנות לסיבוב נוסף של מריטת נוצות הדדית. על כולנו לשים בצד את השיקולים האישיים ולגבש מפלגה אחת גדולה".

סמוטריץ' הבהיר כי לא היה מעורב בפיטוריהם של בנט ושרת המשפטים איילת שקד: "לא חשבנו שזה מהלך שנכון שנהיה מעורבים בו בשום צורה. לו רצינו – הרי היינו מבקשים את הפיטורים במערכת הבחירות הקודמת בה הם התמודדו נגדנו. זו החלטה של ראש הממשלה ואנחנו לא מתערבים בה. נכון שאחרי שהוא קיבל את ההחלטה, חשבנו שהתיקים האלו צריכים להישאר בציונות הדתית".

 

שקד: אחליט על המשך דרכי בתוך כמה ימים

בתוך כך, שקד ממשיכה להתלבט בנוגע להמשך דרכה הפוליטית. במפגש אמש עם פעילי מפלגתה אמרה שקד כי דיברה עם שותפה להנהגת הימין החדש, נפתלי בנט, וגם עם מקורביה על כך שהיא "רוצה לקחת כמה ימים לחשוב ולהחליט בדיוק מה הדבר הנכון לעשות". שקד סירבה בדבריה להתחייב על ריצה משותפת עם בנט.

מוקדם יותר אתמול, בהצהרה שמסר לתקשורת בפתח ביתו ברעננה, הודיע בנט כי ירוץ שוב בבחירות לכנסת ה- 22 במסגרת הימין החדש: "מדינת ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת. זה לא דבר טוב, אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר, צנועים יותר. גם אני". בנט הוסיף כי "הימין החדש תהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אך לא מחפשת רק לריב עם השמאל".

ראש המטה של שקד, יאיר הירש, אמר הבוקר – בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל – כי שקד תחליט בימים הקרובים על עתידה הפוליטי. הוא הוסיף כי האפשרות להצטרף לאיחוד מפלגות הימין נמצאת אף היא על הפרק מבחינתה של שקד: "יש לה פניות מכולם. יש לה הרבה הצעות, בכל מיני וריאציות". הוא לא שלל את האפשרות ששקד תרוץ ברשימה בה יתמודד גם נציג עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "הכל יכול להיות. אנחנו לא פוסלים שום דבר שיחזיר את הימין לשלטון כמו שצריך".

בתשובה לשאלה האם ייתכן שהיא תחליט לבסוף שלא להתמודד בבחירות, אמר הירש: "אנחנו במציאות הזויה ומטורפת שהכל יכול לקרות, אבל כרגע הכיוון שלה הוא להמשיך ולשרת את הציבור".

הירש סירב לומר האם שקד היא זו שצריכה להוביל את הימין החדש, במידה ותחליט להישאר במפלגה: "זו שאלה שצריכים לשאול את בנט".

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה