חדשות בארץ

בפעם החמישית: עמיר פרץ יתמודד על ראשות העבודה

על רקע הערכות כי כבר בחודש הבא הן יערכו, יו"ר העבודה לשעבר וזקן הח"כים, עמיר פרץ, הודיע כי יתמודד בבחירות המקדימות לראשות המפלגה. בינתיים, קרב האגרוף בין החברים – ממשיך במלוא עוזו

פרץ וגבאי (צילום: פלאש 90)פרץ וגבאי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, הודיע הערב (ראשון) כי יתמודד על בפריימריז  לראשות המפלגה, שייערכו, ככל הנראה, בחודש הבא.

מוקדם יותר הודיע יו"ר העבודה, אבי גבאי, על כוונה לפעול להקדמת הפריימריז לתפקיד היושב ראש, בלבד, "במועד המוקדם ביותר האפשרי",  ב-2 ביולי. לפי הודעתו, כבר ביום שלישי הוא יניח את ההצעה בפני חברי הוועידה.

בנוסף לפרץ, שהיה הראשון להודיע על התמודדות, גם חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר צפויים להתחרות מולו. שם נוסף שעשוי להעלות בקרוב הוא של סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף יאיר גולן, שהצהיר כי כניסה לפוליטיקה "בוערת בעצמותיו", כמו גם כי הוא שוקל בימים אלה את דרכיו. מי שלא צפויה להתמודד היא חברת הכנסת שלי יחימוביץ, שהצהירה מספר רב של פעמים, כן גם לאחרונה, כי היא אין בכוונתה להתמודד, לאור העובדה כי נאלצה במשך כהונתה כיושבת ראש להקדיש את רוב זמנה לפוליטיקה הפנים-מפלגתית תחת עשייה פרלמנטרית.

התמודדות זו של פרץ. לראשות העבודה, הינה החמישית במספר. את ההתמודדות הראשונה, כמו גם את הזכייה המפתיעה, עשה ב-2005, אז גבר על המועמד והיו"ר המכהן, שמעון פרס. ב-2007 התמודד כיושב ראש אך הובס מול אהוד ברק ועמי אילון; ב-2011 התמודד ניסה בפעם השלישית את מזלו, אז הפסיד לח"כ הטרייה שלי יחימוביץ', בהמשך נטש את המפלגה לטובת מפלגת התנועה שהוקמה אז על ידי ציפי לבני. את הקאמבק שלו לעבודה, עשה פרץ ב-2015, כאשר בהמשך ניטש קרב צמוד בינו לבין המועמד שלא היה אז ח"כ, אבי גבאי, שהביס אותו.

"לקראת הבחירות שיערכו בספטמבר", מסר היום גבאי. "בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת".

הבוקר,  קודם הודעתו הצפויה, חשף גבאי בריאיון לגלי צה"ל כי הוא עשוי לפרוש מהמפלגה: "הפריימריז לראשות המפלגה יקבעו בזמן הקרוב ומי שרוצה שאודיע על פרישה, יצטרך להמתין מעט - כשיתקרב המועד אחליט אם לרוץ".

 מי שבאופן לא מפתיע, לא נשאר אדיש, הוא הח"כ לשעבר, איתן כבל, שנשאר מחוץ לשורות המפלגה בעקבות כישלונו של גבאי בבחירות האחרונות: "בוקר טוב לחבריי במנזר השתקנים .פתאום הבנתם שגבאי צריך להתפטר? איפה הייתם כשניתן היה להציל את הבית ולא את עצמכם? אני נלחמתי, התרעתי והזהרתי בזמן אמת ושילמתי את מלוא המחיר. ואתם? כל מי ששתק נושא באחריות לחורבן הבית".

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה